uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską, w szczególności jego art. 133,
uwzględniając wniosek Komisji,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Protokół nr 3 Układu Europejskiego między Wspólnotami Europejskimi i Republiką Bułgarii, zatwierdzony decyzją Rady i Komisji 94/908/WE, EWWiS, Euratom, z dnia 19 grudnia 1994 r. w sprawie zawarcia Układu Europejskiego między Wspólnotami Europejskimi i ich Państwami Członkowskimi, z jednej strony a Republiką Bułgarii, z drugiej strony (1) zawiera uzgodnienia handlowe dotyczące wymienionych tam przetworzonych produktów rolnych. Protokół nr 3 został zmieniony Protokołem dostosowującym aspekty handlowe Układu Europejskiego między Wspólnotami Europejskimi i Bułgarią (2), zwanym dalej "Protokołem dostosowującym" zatwierdzonym decyzją 1999/278/WE (3) i poprawionym decyzją nr 2/2002 Rady Stowarzyszenia EU-Bułgaria (4).
(2) W ostatnim czasie podpisano umowę handlową zmieniającą Protokół dostosowujący. Celem tej umowy jest dalsze zbliżenie gospodarcze w ramach przygotowań do przystąpienia Bułgarii do Unii Europejskiej; umowa ma wejść w życie nie później niż dnia 1 października 2004 r.
(3) Procedura przyjęcia decyzji zmieniającej Protokół dostosowujący nie zostanie ukończona w takim czasie, by decyzja ta mogła wejść w życie z dniem 1 października 2004 r. Z tego powodu niezbędne jest zapewnienie stosowania koncesji celnych w stosunku do Bułgarii na warunkach autonomicznych od dnia 1 października 2004 r.
(4) Opłat celnych nie powinno się stosować w stosunku do przywozu niektórych przetworzonych produktów rolnych. Dla niektórych innych towarów powinno się stosować coroczne kontyngenty taryfowe.
(5) Dla przetworzonych produktów rolnych objętych Protokołem nr 3, ale nie wyszczególnionych w niniejszym rozporządzeniu lub dla których kontyngenty przyznane na mocy niniejszego rozporządzenia zostały wyczerpane, dalej powinno stosować się postanowienia handlowe określone w Protokole nr 3.
(6) Rozporządzenie Komisji (WE) nr 1446/2002 z dnia 8 sierpnia 2002 r. w sprawie zawieszenia i otwarcia kontyngentów taryfowych stosowanych przy przywozie do Wspólnoty niektórych produktów rolnych przetworzonych pochodzących z Bułgarii i zmieniające rozporządzenie (WE) nr 1477/2000 (5) ustanowiło roczne kontyngenty taryfowe dla przywozu do Wspólnoty niektórych przetworzonych produktów rolnych pochodzących z Bułgarii. Dla roku 2004 powinny być dalej stosowane jedynie kwoty dotyczące kontyngentów taryfowych wyszczególnionych pod pozycjami nr 09.5463 i 09.5487 oraz pozycją 095479.
(7) Przetworzone produkty rolne nie objęte załącznikiem I do Traktatu i wywożone do Bułgarii nie podlegają refundacjom wywozowym na mocy rozporządzenia Komisji (WE) nr 1520/2000 z dnia 13 lipca 2000 r. ustanawiającego wspólne szczegółowe zasady stosowania systemu przyznawania refundacji wywozowych dla niektórych produktów rolnych wywożonych jako towary nieobjęte załącznikiem I do Traktatu oraz kryteria ustalania wysokości takich refundacji (6).
(8) Rozporządzenie Komisji (EWG) nr 2454/93 z dnia 2 lipca 1993 r. ustanawiające przepisy wykonawcze do rozporządzenia Rady (EWG) nr 2913/92 ustanawiającego Wspólnotowy Kodeks Celny (7) ustanawia system zarządzania kontyngentami taryfowymi. Kontyngenty taryfowe przyznane na mocy niniejszego rozporządzenia są zarządzane przez władze wspólnotowe i Państwa Członkowskie zgodnie z tym systemem.
(9) Środki niezbędne do wykonania niniejszego rozporządzenia powinny zostać przyjęte zgodnie z decyzją Rady 1999/468/WE z dnia 28 czerwca 1999 r. ustanawiającą warunki wykonywania uprawnień wykonawczych przyznanych Komisji (8).
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, 24 września 2004 r.
| W imieniu Rady | |
| B. R. BOT | |
| Przewodniczący |
______
(1) Dz.U. L 358 z 31.12.1994, str. 1.
(2) Dz.U. L 112 z 29.4.1999, str. 3.
(3) Dz.U. L 112 z 29.4.1999, str. 1.
(4) Dz.U. L 18 z 23.1.2003, str. 21.
(5) Dz.U. L 213 z 9.8.2002, str. 3.
(6) Dz.U. L 177 z 15.7.2000, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem Komisji (WE) nr 886/2004 (Dz.U. 168 z 1.5.2004, str. 14).
(7) Dz.U. L 253 z 11.10.1993, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 2286/2003 (Dz.U. L 343 z 31.12.2003, str. 1).
(8) Dz.U. L 184 z 17.7.1999, str. 23.
(9) Dz.U. L 318 z 20.12.1993, str. 18. Rozporządzenie zmienione ostatnio rozporządzeniem (WE) nr 2580/2000 (Dz.U. 298 z 25.11.2000, str. 5).
ZAŁĄCZNIKI
Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"
Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.
..................................................
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2004.301.1 |
| Rodzaj: | Rozporządzenie |
| Tytuł: | Rozporządzenie 1676/2004 w sprawie przyjęcia środków autonomicznych oraz przejściowych dotyczących przywozu niektórych przetworzonych produktów rolnych pochodzących z Bułgarii i wywozu niektórych przetworzonych produktów rolnych do Bułgarii |
| Data aktu: | 24/09/2004 |
| Data ogłoszenia: | 28/09/2004 |
| Data wejścia w życie: | 01/10/2004 |