Decyzja 2004/102/WE zatwierdzająca plany kryzysowe w zakresie zwalczania influenzy drobiu i rzekomego pomoru drobiu

DECYZJA KOMISJI
z dnia 26 stycznia 2004 r.
zatwierdzająca plany kryzysowe w zakresie zwalczania influenzy drobiu i rzekomego pomoru drobiu

(notyfikowana jako dokument nr C(2004) 110)

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(2004/102/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 4 lutego 2004 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając dyrektywę Rady 92/40/EWG z dnia 19 maja 1992 r. wprowadzającą wspólnotowe środki zwalczania influenzy drobiu(1), ostatnio zmienioną rozporządzeniem (WE) nr 806/2003(2), w szczególności jej art. 17 ust. 4,

uwzględniając dyrektywę Rady 92/66/EWG z dnia 14 lipca 1992 r. wprowadzającą wspólnotowe środki zwalczania rzekomego pomoru drobiu(3), ostatnio zmienioną rozporządzeniem (WE) nr 806/2003, w szczególności jej art. 21 ust. 4,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Decyzja Komisji 2000/680/WE z dnia 30 października 2000 r. zatwierdzająca plany kryzysowe w zakresie zwalczania influenzy drobiu i rzekomego pomoru drobiu(4) została w znacznym stopniu zmieniona(5). Dla jasności i ze względów praktycznych wspomniana decyzja powinna zostać skodyfikowana.

(2) Influenza drobiu i rzekomy pomór drobiu są chorobami występującymi u zwierząt z gatunków drobiu.

(3) Kryteria, które należy stosować przy sporządzaniu planów kryzysowych w zakresie zwalczania influenzy drobiu oraz rzekomego pomoru drobiu są ustanowione odpowiednio w załączniku VI do dyrektywy 92/40/EWG i w załączniku VII do dyrektywy 92/66/EWG.

(4) Wymienione w dwóch wspomnianych załącznikach kryteria dotyczące planów kryzysowych są identyczne.

(5) Środki zwalczania chorób stosowane w przypadku ogniska influenzy drobiu oraz rzekomego pomoru drobiu oparte są na tych samych zasadach oraz dotyczą producentów drobiu, podmiotów gospodarczych zajmujących się ubojem i tuczem, lokalnych weterynarzy oraz laboratoriów diagnostycznych. W związku z powyższym, możliwe jest przygotowanie planów kryzysowych obejmujących jednocześnie influenzę drobiu i rzekomy pomór drobiu.

(6) Państwa Członkowskie przedłożyły do zatwierdzenia krajowe plany kryzysowe, które wymieniają i opisują środki, które należy podjąć w przypadku pojawienia się influenzy drobiu i rzekomego pomoru drobiu.

(7) Po zbadaniu, plany te spełniają ustanowione kryteria i pozwalają na osiągnięcie zamierzonego celu, pod warunkiem ich skutecznego wdrożenia.

(8) Państwa Członkowskie przeprowadzają analizę możliwego przebiegu wydarzeń oraz symulacje w celu zapewnienia skuteczności powyższych planów.

(9) Państwa Członkowskie są zobowiązane do regularnej aktualizacji tych panów.

(10) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Łańcucha Pokarmowego i Zdrowia Zwierząt,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Zatwierdza się plany kryzysowe w zakresie zwalczania influenzy drobiu oraz rzekomego pomoru drobiu przedłożone przez Państwa Członkowskie wymienione w załączniku I.

Artykuł  2

Decyzja 2000/680/WE traci moc.

Odesłania do uchylonej decyzji traktuje się jako odesłania do niniejszej decyzji i odczytuje zgodnie z tabelą korelacji w załączniku III.

Artykuł  3

Niniejsza decyzja skierowana jest do Państw Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 26 stycznia 2004 r.

W imieniu Komisji
David BYRNE
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 167 z 22.6.1992, str. 1.

(2) Dz.U. L 122 z 16.5.2003, str. 1.

(3) Dz.U. L 260 z 5.9.1992, str. 1.

(4) Dz.U. L 281 z 7.11.2000, str. 21.

(5) Patrz załącznik II do niniejszej decyzji.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

Belgia

Dania

Niemcy

Grecja

Hiszpania

Francja

Irlandia

Włochy

Luksemburg

Niderlandy

Austria

Portugalia

Finlandia

Szwecja

Zjednoczone Królestwo

ZAŁĄCZNIK  II

Uchylona decyzja z jej zmianami

Decyzja Komisji 2000/680/WE (Dz.U. L 281 z 7.11.2000, str. 21)

Decyzja Komisji 2001/525/WE (Dz.U. L 190 z 12.7.2001, str. 24)

ZAŁĄCZNIK  III

Tabela korelacji

Decyzja 2000/680/WE Niniejsza decyzja
artykuł 1 artykuł 1
- artykuł 2
artykuł 2 artykuł 3
Załącznik załącznik I
- załącznik II
- załącznik III

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2004.30.22

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2004/102/WE zatwierdzająca plany kryzysowe w zakresie zwalczania influenzy drobiu i rzekomego pomoru drobiu
Data aktu: 26/01/2004
Data ogłoszenia: 04/02/2004
Data wejścia w życie: 04/02/2004