(notyfikowana jako dokument numer C(2004) 1730)(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2004/463/WE)
(Dz.U.UE L z dnia 30 kwietnia 2004 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając Traktat o Przystąpieniu Republiki Czeskiej, Estonii, Cypru, Łotwy, Litwy, Węgier, Malty, Polski, Słowenii i Słowacji(1), w szczególności jego art. 2 ust. 3,
uwzględniając Akt Przystąpienia Republiki Czeskiej, Estonii, Cypru, Łotwy, Litwy, Węgier, Malty, Polski, Słowenii i Słowacji(2), w szczególności jego załącznik XIV rozdział 5 sekcja B lit. d),
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Załącznik XIV rozdział 5 sekcja B lit. a) do Aktu Przystąpienia z 2003 r. przewiduje, że wymagania strukturalne ustanowione w załączniku I do dyrektywy Rady 64/433/EWG z dnia 26 czerwca 1964 r. w sprawie problemów zdrowotnych dotyczących produkcji i wprowadzania do obrotu świeżego mięsa(3), w załącznikach A i B do dyrektywy Rady 77/99/EWG z dnia 21 grudnia 1976 r. w sprawie problemów zdrowotnych wpływających na produkcję i wprowadzanie do obrotu produktów mięsnych oraz niektórych produktów pochodzenia zwierzęcego(4), do dnia 31 grudnia 2006 r. nie mają zastosowania, z zastrzeżeniem określonych warunków, do zakładów na Słowacji wymienionych w dodatku do załącznika XIV do Aktu Przystąpienia.
(2) Na Słowacji jeszcze dziewięć zakładów mięsnych o wysokiej wydajności ma trudności ze spełnieniem do dnia 1 maja 2004 r. wymagań strukturalnych ustanowionych w załączniku I do dyrektywy Rady 64/433/EWG oraz w załącznikach A i B do dyrektywy Rady 77/99/EWG.
(3) W związku z tym, w przypadku wymienionych dziewięciu zakładów, konieczny jest czas na zakończenie przez nie procesu modernizacji w celu pełnego dostosowania do przedmiotowych wymagań strukturalnych ustanowionych w dyrektywach 64/433/EWG i 77/99/EWG.
(4) Wymienione dziewięć zakładów, będących obecnie w zaawansowanej fazie modernizacji, przedstawiło wiarygodne gwarancje co do posiadania koniecznych środków finansowych na uzupełnienie pozostałych braków w krótkim czasie i otrzymało pozytywną opinię Słowackiej Służby ds. Żywności i Weterynarii w odniesieniu do zakończenia omawianego procesu modernizacji.
(5) W odniesieniu do Słowacji dostępne są szczegółowe informacje dotyczące każdego zakładu.
(6) Dlatego uzasadnione jest przyznanie, na wniosek Słowacji, okresu przejściowego dziewięciu zakładom w celu ułatwienia przejścia od systemu istniejącego na Słowacji do systemu wynikającego ze wspólnotowego prawa weterynaryjnego.
(7) Ze względu na zaawansowaną fazę modernizacji dziewięciu zakładów, okres przejściowy należy ograniczyć do maksimum 12 miesięcy.
(8) Stały Komitet ds. Łańcucha Pokarmowego i Zdrowia Zwierząt został powiadomiony o środkach przewidzianych w niniejszej decyzji,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ: