Rozporządzenie 1313/2002 wykonujące rozporządzenie Rady (WE) nr 577/98 w sprawie organizacji badania sondażowego dotyczącego siły roboczej na terenie Wspólnoty w zakresie specyfikacji modułu ad hoc dla roku 2003 dotyczącego kształcenia ustawicznego

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 1313/2002
z dnia 19 lipca 2002 r.
wykonujące rozporządzenie Rady (WE) nr 577/98 w sprawie organizacji badania sondażowego dotyczącego siły roboczej na terenie Wspólnoty w zakresie specyfikacji modułu ad hoc dla roku 2003 dotyczącego kształcenia ustawicznego

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 577/98 w sprawie organizacji badania sondażowego dotyczącego siły roboczej we Wspólnocie(1), w szczególności jego art. 4 ust. 2,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) W rozporządzeniu Komisji (WE) nr 1626/2000(2) wykonującym rozporządzenie Rady (WE) nr 577/98 w sprawie organizacji badania sondażowego dotyczącego siły roboczej we Wspólnocie określony został program modułów ad hoc odnoszących się do badań siły roboczej w latach 2001-2004, obejmujący moduł ad hoc dotyczący kształcenia ustawicznego.

(2) Zgodnie z art. 4 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 577/98 szczegółowy wykaz informacji, jakie powinny zostać zebrane w module ad hoc należy sporządzić co najmniej 12 miesięcy przed początkiem okresu referencyjnego dla tego modułu.

(3) Komunikat Komisji COM(2001) 678 w sprawie "Urzeczywistnienia Europejskiego Obszaru Kształcenia Ustawicznego" w ust. 4 pkt 3 podkreśla, że porównywalne informacje oraz środki statystyczne mają kluczowe znaczenie dla rozwoju i realizacji spójnych i wyczerpujących strategii kształcenia ustawicznego, a także że statystyki i wskaźniki stanowią zasadniczą część inicjatyw w dziedzinie kształcenia ustawicznego w związku z monitorowaniem postępu, zarówno w osiąganiu określonych celów, jak i realizacji celów polityki.

(4) Zgodnie z wytycznymi zatrudnienia C z 2002 r. Państwa Członkowskie powinny ustanowić krajowe cele w zakresie zwiększenia inwestycji w zasoby ludzkie, jak również w dziedzinie uczestnictwa w dalszej edukacji i kształceniu (formalnej i nieformalnej) oraz regularnie monitorować postępy realizacji tych celów.

(5) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią wydaną przez Komitet ds. Programu Statystycznego powołany decyzją Rady 89/382/EWG, Euratom(3),

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Szczegółowy wykaz informacji, które należy zebrać w 2003 r. w module ad hoc w sprawie kształcenia ustawicznego ustanowiony jest w Załączniku do niniejszego rozporządzenia.

Artykuł  2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie siódmego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 19 lipca 2002 r.

W imieniu Komisji
Pedro SOLBES MIRA
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 77 z 14.3.1998, str. 3.

(2) Dz.U. L 187 z 26.7.2000, str. 5.

(3) Dz.U. L 181 z 28.6.1989, str. 47.

ZAŁĄCZNIK

Badania sondażowe dotyczące siły roboczej - specyfikacja modułu ad hoc dla 2003 r. dotyczącego kształcenia ustawicznego

1. Państwa Członkowskie i regiony objęte badaniem: wszystkie

2. Okresem referencyjnym jest 2003 r. Wartość wszystkich zmiennych zostanie podana albo:

– dla co najmniej 15 % próby koniecznej dla spełnienia warunków art. 3 rozporządzenia (WE) nr 577/98; tygodnie referencyjne dla tej podpróbki są równomiernie rozłożone w ciągu całego roku, lub

– dla 100 % próby dla drugiego kwartału 2003 r.

3. Zmienne są kodowane następująco:

Zmienna Kolumna Kod Zastosowany filtr/uwagi
OSIĄGNIĘCIE EDUKACYJNE
HATFIELD 240/242 3 cyfry Dziedzina pomyślnie ukończonego poziomu kształcenia Wszystkie osoby w wieku 15 lat lub starsze
Kierunek studiów według systematyki ISCED 97
000 Programy o charakterze ogólnym
100 Kształcenie nauczycieli i dydaktyka
200 Nauki humanistyczne, językoznawstwo i sztuki piękne
222 Języki obce
300 Nauki społeczne, zarządzanie i prawo
400 Nauki ścisłe, matematyka i informatyka (brak możliwości rozróżnienia)
420 Nauki przyrodnicze (w tym biologia i ekologia)
440 Nauki fizyczne (w tym fizyka, chemia i nauka o ziemi)
460 Matematyka i statystyka
481 Informatyka
482 Wykorzystanie techniki komputerowej
500 Inżynieria wytwórczość i budownictwo
600 Rolnictwo i weterynaria
700 Zdrowie i opieka społeczna
800 Usługi
900 Zakres nieznany
999 Nie dotyczy
Puste pole Brak odpowiedzi
UCZESTNICTWO W EDUKACJI REGULARNEJ
LLLSTAT 248 1 cyfra W okresie ostatnich 12 miesięcy był studentem lub uczniem w regularnej edukacji) Wszystkie osoby w wieku 15 lat lub starsze
1 Był studentem lub uczniem
2 Nie był studentem ani uczniem
9 Nie dotyczy (dziecko w wieku poniżej 15 lat)
Puste pole Brak odpowiedzi
LLLLEVEL 249 1 cyfra Poziom edukacji lub szkolenia LLLSTAT = 1
1 ISCED 1
2 ISCED 2
3 ISCED 3
4 ISCED 4
5 ISCED 5
6 ISCED 6
9 Nie dotyczy
Puste pole Brak odpowiedzi
LLLFIELD 250/252 3 cyfry Dziedzina edukacji lub szkolenia LLLSTAT = 1 oraz LLLLEVEL = 3-6
000 Programy o charakterze ogólnym
100 Kształcenie nauczycieli i dydaktyka
200 Nauki humanistyczne, językoznawstwo i sztuki piękne
222 Języki obce
300 Nauki społeczne, zarządzanie i prawo
400 Nauki ścisłe, matematyka i informatyka (brak możliwości rozróżnienia)
420 Nauki przyrodnicze (w tym biologia i ekologia)
440 Nauki fizyczne (w tym fizyka, chemia i nauka o ziemi)
460 Matematyka i statystyka
481 Informatyka
482 Wykorzystanie techniki komputerowej
500 Inżynieria, wytwórczość i budownictwo
600 Rolnictwo i weterynaria
700 Zdrowie i opieka społeczna
800 Usługi
900 Zakres nieznany
999 Nie dotyczy
Puste pole Brak odpowiedzi
UCZESTNICTWO W KURSACH, SEMINARIACH, KONFERENCJACH ITD. POZA REGULARNYM SYSTEMEM EDUKACJI
LLLCOURATT 253 1 cyfra Czy w okresie ostatnich 12 miesięcy uczestniczył(a) Pan (Pani) w jakichkolwiek kursach, seminariach, konferencjach lub czy brał(a) Pan (Pani) prywatne lekcje albo szkolił(a) się poza regularnym systemem kształcenia (powyższe formy dalej zwane zajęciami szkoleniowymi)? Wszystkie osoby w wieku 15 lat lub starsze
1 Uczestniczył(a) w jednych (1) zajęciach szkoleniowych
2 Uczestniczył(a) w dwóch (2) zajęciach szkoleniowych
3 Uczestniczył(a) w trzech (3) zajęciach szkoleniowych
4 Uczestniczył(a) w więcej niż trzech zajęciach szkoleniowych
5 W okresie ostatnich miesięcy nie uczestniczył(a) w żadnych zajęciach szkoleniowych
9 Nie dotyczy (dziecko w wieku poniżej 15 lat)
Puste pole Brak odpowiedzi
254/265
W przypadku jednych zajęć szkoleniowych (LLLCOURATT = 1) pytać o te zajęcia jako zajęcia oznaczone jako A,

W przypadku dwóch zajęć szkoleniowych (LLLCOURATT = 2) pytać o te zajęcia jako zajęcia oznaczone jako A i B,

W przypadku trzech zajęć szkoleniowych (LLLCOURATT = 3) pytać o te zajęcia jako zajęcia oznaczone jako A, B i C, oraz

W przypadku czterech lub większej liczby (LLLCOURATT = 4), pytać o trzy ostatnie zajęcia oznaczone jako zajęcia A, B i C począwszy od zajęć rozpoczętych najpóźniej (tj. oznaczając zajęcia rozpoczęte najpóźniej jako A)

LLLCOURLENP 12 cyfr Czas trwania mierzony liczbą godzin dydaktycznych w trakcie trwania danych zajęć. Uwzględnić tylko godziny zajęć odbyte w okresie ostatnich 12 miesięcy
LLLCOURLENA 4 cyfry Liczba godzin dydaktycznych dla zajęć rozpoczętych najpóźniej LLLCOURATT = 1, 2, 3, 4
LLLCOURLENB 4 cyfry Liczba godzin dydaktycznych dla zajęć rozpoczętych wcześniej (przed najpóźniejszymi - druga pozycja) LLLCOURATT = 2, 3, 4
LLLCOURLENC 4 cyfry Liczba godzin dydaktycznych dla zajęć rozpoczętych najwcześniej (trzecia pozycja) LLLCOURATT = 3, 4
LLLCOURPURP 266/268 3 cyfry Jakie były główne przyczyny udziału w danych zajęciach szkoleniowych?
LLLCOURPURPA 1 cyfra Dla zajęć rozpoczętych najpóźniej; 1 = głównie przyczyny związane ze sprawami zawodowymi, 2 = głównie powody osobiste/względy społeczne, 9 = nie dotyczy, puste pole = brak odpowiedzi LLLCOURATT = 1, 2, 3, 4
LLLCOURPURPB 1 cyfra Dla zajęć rozpoczętych wcześniej (przed najpóźniejszymi - druga pozycja); 1 = głównie przyczyny związane ze sprawami zawodowymi, 2 = głównie powody osobiste/względy społeczne, 9 = nie dotyczy, puste pole = brak odpowiedzi LLLCOURATT = 2, 3, 4
LLLCOURPURPC 1 cyfry Dla zajęć rozpoczętych najwcześniej (trzecia pozycja); 1 = głównie przyczyny związane ze sprawami zawodowymi, 2 = głównie powody osobiste/względy społeczne, 9 = nie dotyczy, puste pole = brak odpowiedzi LLLCOURATT = 3, 4
LLLCOURFIELD 269/277 9 cyfr Jaki był temat (przedmiot/treść) danych zajęć szkoleniowych? Temat (przedmiot/treść) zajęć szkoleniowych został zakodowany w polu dotyczącym dziedziny szkolenia
Kodowanie zgodnie z LLLFIELD
LLLCOURFIELDA 3 cyfry Dziedzina kształcenia/szkolenia dla zajęć rozpoczętych najpóźniej LLLCOURATT = 1, 2, 3, 4
LLLCOURFIELDB 3 cyfry Dziedzina kształcenia/szkolenia dla zajęć rozpoczętych wcześniej (druga pozycja) LLLCOURATT = 2, 3, 4
LLLCOURFIELDC 3 cyfry Dziedzina kształcenia/szkolenia dla zajęć rozpoczętych najwcześniej (trzecia pozycja) LLLCOURATT = 3, 4
LLLCOURWORH 278/280 3 cyfry Czy jakakolwiek część zajęć szkoleniowych odbywała się w czasie płatnych godzin pracy? (w przypadku Niemiec - fakultatywne)
LLLCOURWORHA 1 cyfra Dla zajęć rozpoczętych najpóźniej; 1 = wyłącznie w czasie płatnych godzin pracy, 2 = w większości w czasie płatnych godzin pracy, 3 = głównie poza płatnymi godzinami pracy, 4 = wyłącznie poza płatnymi godzinami pracy, 5 = w czasie szkolenia był(a) bez pracy; 9 = nie dotyczy, puste pole = brak odpowiedzi LLLCOURATT = 1, 2, 3, 4
LLLCOURWORHB 1 cyfra Dla zajęć rozpoczętych wcześniej (druga pozycja); 1 = wyłącznie w czasie płatnych godzin pracy, 2 = w większości w czasie płatnych godzin pracy, 3 = głównie poza płatnymi godzinami pracy, 4 = wyłącznie poza płatnymi godzinami pracy, 5 = w czasie szkolenia był(a) bez pracy; 9 = nie dotyczy, puste pole = brak odpowiedzi LLLCOURATT = 2, 3, 4
LLLCOURWORHC 1 cyfra Dla zajęć rozpoczętych najwcześniej (trzecia pozycja); 1 = wyłącznie w czasie płatnych godzin pracy, 2 = w większości w czasie płatnych godzin pracy, 3 = głównie poza płatnymi godzinami pracy, 4 = wyłącznie poza płatnymi godzinami pracy, 5 = w czasie szkolenia był(a) bez pracy; 9 = nie dotyczy, puste pole = brak odpowiedzi LLLCOURATT = 3, 4
LLLCOURLEN 281/284 4 cyfry Jeśli uczestniczył(a) Pan (Pani) w więcej niż trzech zajęciach szkoleniowych - wskazać liczbę godzin dla wszystkich zajęć łącznie (łącznie z trzema opisanymi powyżej). Należy uwzględnić jedynie zajęcia z ostatnich 12 miesięcy LLLCOURATT = 4 (w przypadku Niemiec - fakultatywne)
4 cyfry Liczba godzin dydaktycznych
9999 Nie dotyczy
Puste pole Brak odpowiedzi
UCZESTNICTWO W NIEFORMALNYCH FORMACH KSZTAŁCENIA
LLLINFORATT 289/292 4 cyfry Czy w okresie 12 ostatnich miesięcy korzystał(a) Pan (Pani) z którejkolwiek z poniższych metod kształcenia, w tym z samokształcenia w celu zwiększenia własnych kwalifikacji - poza zajęciami szkoleniowymi lub programem studiów? Wszystkie osoby w wieku 15 lat lub starsze
Pierwsza cyfra 1 cyfra Samokształcenie przy wykorzystaniu drukowanych materiałów dydaktycznych (podręczniki, periodyki itp.); 1 = korzystał(a), 0 = nie korzystał(a), 9 = brak odpowiedzi
Druga cyfra 1 cyfra Kształcenie komputerowe/ kształcenie on-line przez Internet - poza kształceniem zinstytucjonalizowanym; 1 = korzystał(a), 0 = nie korzystał(a), 9 = brak odpowiedzi
Trzecia cyfra 1 cyfra Studiowanie z wykorzystaniem audycji radiowych i telewizyjnych o charakterze edukacyjnym lub materiałów komputerowych działających w trybie off-line (kasety audio lub wideo); 1 = korzystał(a), 0 = nie korzystał(a), 9 = brak odpowiedzi
Czwarta cyfra 1 cyfra Odwiedzał(a) instytucje ukierunkowane na przekazywanie wartości edukacyjnych (biblioteka, czytelnia, ośrodek kształcenia, itp.); 1 = korzystał(a), 0 = nie korzystał( a), 9 = brak odpowiedzi

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2002.192.16

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie 1313/2002 wykonujące rozporządzenie Rady (WE) nr 577/98 w sprawie organizacji badania sondażowego dotyczącego siły roboczej na terenie Wspólnoty w zakresie specyfikacji modułu ad hoc dla roku 2003 dotyczącego kształcenia ustawicznego
Data aktu: 19/07/2002
Data ogłoszenia: 20/07/2002
Data wejścia w życie: 27/07/2002