(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2002/336/WE)
(Dz.U.UE L z dnia 3 maja 2002 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 96/23/WE z dnia 29 kwietnia 1996 r. w sprawie środków monitorowania niektórych substancji i ich pozostałości w żywych zwierzętach i produktach zwierzęcych oraz uchylająca dyrektywy 85/358/EWG i 86/469/EWG oraz decyzje 89/187/EWG i 91/664/EWG(1), w szczególności jej art. 29,
uwzględniając dyrektywę Rady 72/462/EWG z dnia 12 grudnia 1972 r. w sprawie problemów zdrowotnych i inspekcji weterynaryjnej przed przywozem z państw trzecich bydła, trzody chlewnej i świeżego mięsa(2), ostatnio zmienioną rozporządzeniem (WE) nr 1452/2001(3), w szczególności jego art. 3,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Decyzja Komisji 2000/159/WE z dnia 8 lutego 2000 r. w sprawie tymczasowego zatwierdzania planów państw trzecich w zakresie kontroli pozostałości substancji chemicznych zgodnie z dyrektywą Rady 96/23/WE(4), wymienia państwa trzecie, które przedstawiły plan określający oferowane przez państwa trzecie gwarancje w zakresie monitorowania grup pozostałości i substancji, o których mowa w załączniku I do dyrektywy 96/23/WE. W związku z tym, w sytuacji, jeżeli gwarancje te nie zostają udzielone, wykazy przewidziane decyzją Rady 95/408/WE z dnia 22 czerwca 1995 r. w sprawie warunków ustalania, na okres przejściowy, tymczasowych wykazów zakładów z państw trzecich, z których Państwom Członkowskim zezwala się na przywóz niektórych produktów pochodzenia zwierzęcego, produktów rybołówstwa lub żywych małży(5), ostatnio zmienioną decyzją 2001/4/WE(6), powinny zostać zmienione zgodnie ze zmianami do załącznika do decyzji 2000/159/WE. Ze względu na dobro zdrowia publicznego, w kontekście pozostałości występujących w produktach pochodzenia zwierzęcego, niezbędne jest zatwierdzanie i regularne aktualizowanie danych dotyczących stanu pozostałości w tych produktach.
(2) Na mocy dyrektywy Rady 96/23/WE, państwa trzecie obowiązane są corocznie przesyłać do Komisji plany działań w zakresie monitoringu na rok bieżący oraz wyniki tych działań za rok poprzedni.
(3) W sytuacji, jeżeli gwarancje przewidziane w dyrektywie 96/23/WE nie zostają udzielone, wykazy przewidziane decyzją 95/408/WE powinny zostać zawieszone, zgodnie ze zmianami do Załącznika do decyzji 2000/159/WE.
(4) W odniesieniu do Chin Załącznik do decyzji 2000/159/WE winien zostać dostosowany do decyzji Komisji 2002/69/WE z dnia 30 stycznia 2002 r. dotyczącej niektórych środków ochronnych w odniesieniu do produktów pochodzenia zwierzęcego przywożonych z Chin(7).
(5) Niektóre państwa trzecie przedstawiły Komisji plany monitorowania pozostałości wraz z wynikami działań monitoringowych prowadzonych w tym zakresie, jednak w zakresie tym potrzebne są dalsze oceny, informacje lub wyjaśnienia. Do czasu uzyskania dalszych ocen te państwa trzecie powinny pozostać w Załączniku do decyzji 2000/159/WE, w odniesieniu do produktów, o których mowa.
(6) Niektóre państwa trzecie przedstawiły swoje plany działań monitoringowych już po uaktualnieniu decyzji 2000/159/WE decyzją Komisji 2001/487/WE(8). Do czasu uzyskania dalszych ocen, te państwa trzecie powinny zostać włączone do Załącznika do decyzji 2000/159/WE w odniesieniu do produktów, o których mowa.
(7) Sytuacja niektórych innych państw trzecich w zakresie planów monitorowania w odniesieniu do pewnych gatunków zmieniła się po przyjęciu decyzji 2001/487/WE. Do czasu uzyskania dalszych ocen, te państwa trzecie powinny pozostać w Załączniku do decyzji 2000/159/WE, w odniesieniu do produktów, o których mowa.
(8) W związku z tym decyzja 2000/159/WE powinna zostać zmieniona.
(9) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Łańcucha Pokarmowego i Zdrowia Zwierząt,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 25 kwietnia 2002 r.
| W imieniu Komisji | |
| David BYRNE | |
| Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 125 z 23.5.1996, str. 10.
(2) Dz.U. L 302 z 31.12.1972, str. 28.
(3) Dz.U. L 198 z 21.7.2001, str. 11.
(4) Dz.U. L 51 z 24.2.2000, str. 30.
(5) Dz.U. L 243 z 1.10.1995, str. 17.
(6) Dz.U. L 2 z 5.1.2001, str. 21.
(7) Dz.U. L 30 z 31.1.2002, str. 50.
(8) Dz.U. L 176 z 29.6.2001, str. 68.
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2002.116.51 |
| Rodzaj: | Decyzja |
| Tytuł: | Decyzja 2002/336/WE zmieniająca decyzję 2000/159/WE w sprawie tymczasowego zatwierdzenia planów państw trzecich w zakresie kontroli pozostałości substancji chemicznych zgodnie z dyrektywą Rady 96/23/WE |
| Data aktu: | 25/04/2002 |
| Data ogłoszenia: | 03/05/2002 |
| Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 03/05/2002 |