do publikacji ogłoszeń o zamówieniach publicznych)
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(Dz.U.UE L z dnia 29 października 2001 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 92/50/EWG z dnia 18 czerwca 1992 r. odnoszącą się do koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych na usługi(1), zmienioną dyrektywą 97/52/WE(2), a w szczególności jej art. 22, dyrektywę Rady 93/36/EWG z dnia 14 czerwca 1993 r. koordynującą procedury udzielania zamówień publicznych na dostawy(3), zmienioną dyrektywą 97/52/WE, a w szczególności jej art. 14, dyrektywę Rady 93/37/EWG z dnia 14 czerwca 1993 r. dotyczącą koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych na roboty budowlane(4), zmienioną dyrektywą 97/52/WE, a w szczególności jej art. 35 ust. 2 i dyrektywę Rady 93/38/EWG z dnia 14 czerwca 1993 r. koordynującą procedury udzielania zamówień publicznych przez podmioty działające w sektorach gospodarki wodnej, energetyki, transportu i telekomunikacji(5), zmienioną dyrektywą 98/4/WE(6), a w szczególności jej art. 39 ust. 2 i art. 40 ust. 2 i 3
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Dyrektywy 92/50/EWG, 93/36/EWG, 93/37/EWG i 93/38/EWG ustanawiają obowiązek publikowania ogłoszeń o zamówieniach w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich w ramach procedur, które objęte są zakresem ich zastosowania oraz określają kategorie informacji, które powinny zawierać takie ogłoszenia; dyrektywy te ustalają także "wzory ogłoszeń", zgodnie z którymi należy sporządzać ogłoszenia; zobowiązanie to wynika z art. 9 ust. 4 dyrektywy 93/36/EWG, art. 11 ust. 6 dyrektywy 93/37/EWG, art. 17 ust.1 dyrektywy 92/50/EWG, art. 21 ust.1 i 4, art. 22 ust. 2 i art. 24 ust.1 dyrektywy 93/38/EWG.
(2) Komisja przyjęła zalecenie (91/561/EWG) w dniu 24 października 1991 r.(7) oraz komunikat w dniu 30 grudnia 1992 r.(8); zaleca w nich stosowanie określonych wzorów ogłoszeń o zamówieniach na dostawy i roboty budowlane. Wzory te różnią się od wzorów ogłoszeń zawartych w załącznikach do powyższych dyrektyw.
(3) Wzory określone w tych dyrektywach wymagają obecnie modyfikacji w celu uproszczenia stosowania reguł dotyczących ogłoszeń, przy ich jednoczesnym dostosowaniu do środków elektronicznych rozwiniętych jako część systemu informatycznego dotyczącego zamówień publicznych (SIMAP), zapoczątkowanego przez Komisję Europejską we współpracy z Państwami Członkowskimi. Ponadto, stosowanie standardowych formularzy i ewentualne stosowanie Wspólnego Słownika Zamówień (Common Procurement Vocabulary -CPV) ułatwi dostęp do informacji oraz przyczyni się do zwiększenia przejrzystości zamówień. Dla celów jasności, wskazane jest zastąpienie wyżej wymienionych załączników standardowymi formularzami.
(4) Środki określone w niniejszej dyrektywie są zgodne z opiniami zarówno Komitetu Doradczego ds. Zamówień Publicznych, jak i Komitetu Doradczego ds. Zamówień Telekomunikacyjnych,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 13 września 2001 r.
| W imieniu Komisji | |
| Frederik BOLKESTEIN | |
| Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 209 z 24.07.1992, str. 1.
(2) Dz.U. L 328 z 28.11.1997, str. 1.
(3) Dz.U. L 199 z 9.08.1993, str. 1.
(4) Dz.U. L 199 z 9.08.1993, str. 54.
(5) Dz.U. L 199 z 9.08.1993, str. 84.
(6) Dz.U. L 101, z 1.04.1998, str. 1.
(7) Dz.U. L 305, z 6.11.1991, str. 19.
(8) Obwieszczenie Komisji Europejskiej dotyczące formularzy, jakie powinny być stosowane przez organy zamawiające, których dotyczy wejście w życie dyrektywy 90/531/EWG (Dz.U. S 252 A, z 30.12.1992, str. 1).
ZAŁĄCZNIKI
Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"
Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.
..................................................
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2001.285.1 |
| Rodzaj: | Dyrektywa |
| Tytuł: | Dyrektywa 2001/78/WE zmieniająca załącznik IV do dyrektywy Rady 93/36/EWG, załączniki IV, V i VI do dyrektywy Rady 93/37/EWG, załączniki III i IV do dyrektywy Rady 92/50/EWG, zmienione dyrektywą 97/52/WE oraz załączniki od XII do XV, XVII i XVIII do dyrektywy Rady 93/38/EWG, zmienione dyrektywą 98/4/WE |
| Data aktu: | 13/09/2001 |
| Data ogłoszenia: | 29/10/2001 |
| Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 18/11/2001 |