PREAMBUŁAUMAWIAJĄCE SIĘ STRONY,
ZDECYDOWANE przyjąć porozumienie w celu ustanowienia procesu służącego wspieraniu opracowywania ogólnych regulacji technicznych zapewniających wysoki poziom bezpieczeństwa, ochrony środowiska naturalnego, efektywności energetycznej oraz zabezpieczenia przed kradzieżą pojazdów kołowych, wyposażenia i części, które mogą być stosowane w pojazdach kołowych;
ZDECYDOWANE, że taki proces zachęca również do harmonizacji istniejących regulacji technicznych, uznając prawo lokalnych, krajowych i regionalnych organów do przyjmowania i utrzymywania regulacji technicznych w dziedzinie zdrowia, bezpieczeństwa, ochrony środowiska naturalnego, efektywności energetycznej i zabezpieczenia przed kradzieżą, które są bardziej rygorystyczne niż te ustanowione na poziomie ogólnym;
POSIADAJĄC upoważnienie do zawarcia takiego Porozumienia na mocy ustępu 1 litera a) Zakresu Uprawnień EKG/ONZ i rozdziału XIII regulaminu EKG/ONZ, reguła 50;
UZNAJĄC, że niniejsze Porozumienie nie narusza praw i obowiązków Umawiających się Stron wynikających z obowiązujących porozumień międzynarodowych w sprawie zdrowia, bezpieczeństwa i ochrony środowiska naturalnego;
UZNAJĄC, że niniejsze Porozumienie nie narusza praw i obowiązków Umawiających się Stron wynikających z porozumień zawartych w ramach Światowej Organizacji Handlu (WTO), łącznie z Porozumieniem w sprawie barier technicznych w handlu (BTH), i zamierzając ustanowić w ramach niniejszego porozumienia ogólne regulacje techniczne, w sposób zgodny z tymi porozumieniami, jako podstawę dla ich regulacji technicznych;
PLANUJĄC stosowanie przez Umawiające się Strony niniejszego Porozumienia, ogólnych regulacji technicznych ustanowionych w niniejszym Porozumieniu jako podstawy ich regulacji technicznych;
UZNAJĄC wagę, jaką dla zdrowia publicznego, bezpieczeństwa i dobrobytu ma nieustanne ulepszanie i dążenie do wysokiego poziomu bezpieczeństwa, ochrony środowiska naturalnego, efektywności energetycznej i zabezpieczenia przed kradzieżą pojazdów kołowych, wyposażenia i części, które mogą być stosowane w pojazdach kołowych, oraz potencjalną wartość, jaką dla handlu międzynarodowego, wyboru oferowanego konsumentom i cenowej dostępności produktów mają coraz większe zbieżności w obecnych i przyszłych regulacjach technicznych i związanych z nimi normach;
UZNAJĄC prawo rządów do poszukiwania i wprowadzania ulepszeń na poziomie zdrowia, bezpieczeństwa i ochrony środowiska naturalnego i do stwierdzenia, czy ogólne regulacje techniczne, ustanowione w niniejszym Porozumieniu, odpowiadają ich potrzebom;
UZNAJĄC doniosłe prace harmonizacyjne wykonane w ramach Porozumienia z 1958 roku;
UZNAJĄC zainteresowanie i wiedzę ekspercką w różnych regionach geograficznych, dotyczące problemów związanych z bezpieczeństwem, ochroną środowiska naturalnego, energetyką i zapobieganiem kradzieży i metod rozwiązywania tych problemów oraz wartość, jaką to zainteresowanie i wiedza ekspercka w kwestii opracowywania ogólnych regulacji technicznych ma dla pomocy w osiąganiu tych ulepszeń i minimalizowaniu rozbieżności;
PRAGNĄC wspierać przyjęcie ustanowionych ogólnych regulacji technicznych w krajach rozwijających się, biorąc pod uwagę specjalne kwestie i okoliczności charakterystyczne dla tych krajów, w szczególności krajów najsłabiej rozwiniętych;
PRAGNĄC, aby regulacje techniczne stosowane przez Umawiające się Strony były wnikliwie rozpatrywane za pomocą przejrzystych procedur podczas opracowywaniu ogólnych regulacji technicznych oraz aby takie rozpatrywanie obejmowało analizę porównawczą korzyści i opłacalności;
UZNAJĄC, że ustanawianie ogólnych regulacji technicznych, zapewniających wysoki poziom ochrony, zachęci poszczególne kraje do wnioskowania, iż postanowienia te zapewnią ochronę i wydajność konieczne w ramach ich jurysdykcji;
UZNAJĄC wpływ jakości paliw na zmniejszenie wpływu pojazdów na środowisko naturalne, na zdrowie ludzkie i wydajność paliwa; oraz
UZNAJĄC, że stosowanie przejrzystych procedur jest szczególnie ważne przy opracowywaniu ogólnych regulacji technicznych w ramach niniejszego Porozumienia oraz że ten proces opracowywania musi być zgodny z procesami opracowywania regulacji prawnych przez Umawiające się Strony niniejszego Porozumienia,
UZGODNIŁY, CO NASTĘPUJE: