(Tekst mający znaczenie dla EOG)(Dz.U.UE L z dnia 28 grudnia 1999 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 70/156/EWG z dnia 6 lutego 1970 r. w sprawie zbliżania ustawodawstw Państw Członkowskich dotyczących homologacji typu pojazdów silnikowych i ich przyczep(1), ostatnio zmienioną dyrektywą Komisji 98/91/WE(2), w szczególności jej art. 13 ust. 2,
uwzględniając dyrektywę Rady 70/157/EWG z dnia 6 lutego 1970 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich dotyczących dopuszczalnego poziomu hałasu i układu wydechowego pojazdów silnikowych(3), ostatnio zmienioną dyrektywą Komisji 96/20/WE(4), w szczególności jej art. 3,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) W ramach homologacji typu WE układów wydechowych jako samodzielnych zespołów technicznych (wymiennych układów wydechowych) niezmiernie trudne okazuje się wyselekcjonowanie pojazdu spełniającego bieżące wymagania. Dlatego konieczne jest przyjęcie definicji przedstawiciela typu pojazdu w celu zapewnienia, że przedstawiony pojazd spełnia wymagania zgodności produkcji odnoszące się do dopuszczalnego poziomu hałasu.
(2) Niektóre odniesienia wprowadzone przez dyrektywę Rady 92/97/EWG(5), zmieniającą dyrektywę 70/157/EWG, wymagają uaktualnienia.
(3) Środki przewidziane w niniejszej dyrektywie są zgodne z opinią Komitetu ds. Dostosowania do Postępu Technicznego ustanowionego dyrektywą 70/156/EWG,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 15 grudnia 1999 r.
|
W imieniu Komisji |
|
Erkki LIIKANEN |
|
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 42 z 23.2.1970, str. 1.
(2) Dz.U. L 11 z 16.1.1999, str. 25.
(3) Dz.U. L 42 z 23.2.1970, str. 16.
(4) Dz.U. L 92 z 13.4.1996, str. 23.
(5) Dz.U. L 371 z 19.12.1992, str. 1.