DYREKTYWA KOMISJI 96/64/WE
z dnia 2 października 1996 r.
dostosowująca do postępu technicznego dyrektywę 77/389/WE w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do urządzeń holowniczych pojazdów silnikowych
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICHuwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę 77/389/EWG dnia z 17 maja 1977 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do urządzeń holowniczych pojazdów silnikowych(1), w szczególności jej art. 4,
a także mając na uwadze, co następuje:
dyrektywa 77/389/EWG jest jedną ze szczegółowych dyrektyw dotyczących procedury homologacji typu WE ustanowionych dyrektywą 70/156/EWG(2), ostatnio zmienioną dyrektywą 96/27/WE(3); przepisy zawarte w dyrektywie 70/156/EWG odnoszące się do układów, części oraz oddzielnych zespołów technicznych pojazdów stosuje się do niniejszej dyrektywy;
dyrektywa 70/156/EWG, w szczególności jej art. 3 ust. 4, oraz 4 ust. 3 wymaga, aby do każdej odrębnej dyrektywy został załączony dokument informacyjny zawierający istotne punkty załącznika I do tej dyrektywy oraz świadectwo homologacji oparte na załączniku VI do tej dyrektywy w celu umożliwienia włączenia homologacji do systemu komputerowego;
te zmiany odnoszą się jedynie do przepisów administracyjnych zawartych w tej dyrektywie; dlatego też nie jest konieczne unieważnianie istniejących już homologacji dokonanych na podstawie tej dyrektywy ani też zabranianie rejestracji, sprzedaży i wprowadzania do użytkowania nowych pojazdów objętych takimi homologacjami;
środki przewidziane w niniejszej dyrektywie są zgodne z opinią Komitetu ds. Dostosowania do Postępu Technicznego, ustanowionego na mocy dyrektywy 70/156/EWG,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 2 października 1996 r.
|
W imieniu Komisji |
|
Martin BANGEMANN |
|
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 145 z 13.6.1977, str. 41.
(2) Dz.U. L 42 z 23.2.1970, str. 1.
(3) Dz.U. L 169 z 8.7.1996, str. 1.