Rozporządzenie 1533/92 dotyczące klasyfikacji niektórych towarów według Nomenklatury Scalonej

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (EWG) NR 1533/92
z dnia 12 czerwca 1992 r.
dotyczące klasyfikacji niektórych towarów według Nomenklatury Scalonej

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą,

uwzględniając rozporządzenie Rady (EWG) nr 2658/87(1) w sprawie nomenklatury taryfowej i statystycznej oraz w sprawie Wspólnej Taryfy Celnej, ostatnio zmienione rozporządzeniem Komisji (EWG) nr 1039/92(2), w szczególności jego art. 9,

a także mając na uwadze, co następuje:

w celu zapewnienia jednolitego stosowania Nomenklatury Scalonej załączonej do wyżej wymienionego rozporządzenia, konieczne jest przyjęcie środków dotyczących klasyfikacji towarów, określonych w Załączniku do niniejszego rozporządzenia;

rozporządzenie (EWG) nr 2658/87 ustaliło ogólne reguły interpretacji Nomenklatury Scalonej i te reguły stosuje się także do jakiejkolwiek innej nomenklatury, w całości lub w części opartej na Nomenklaturze Scalonej, bądź która dodaje do niej jakiekolwiek dodatkowe podpodziały, i która jest ustanowiona przez szczególne przepisy wspólnotowe w celu stosowania taryfy lub innych środków odnoszących się do obrotu towarowego;

na mocy wyżej wymienionych ogólnych reguł, towary opisane w kolumnie 1 tabeli załączonej do niniejszego rozporządzenia muszą być klasyfikowane do odpowiednich kodów CN wskazanych w kolumnie 2, z przyczyn określonych w kolumnie 3;

właściwe jest, że na wiążącą informację taryfową dotyczącą klasyfikacji towarów według Nomenklatury Scalonej, wydaną przez organy celne Państw Członkowskich, niezgodną z przepisami niniejszego rozporządzenia, posiadacz może się powoływać przez okres trzech miesięcy, zgodnie z przepisami art. 6 rozporządzenia Komisji (EWG) nr 3896/90(3) w odniesieniu do klasyfikacji wyrobów według Nomenklatury Scalonej, jeżeli wiążącą umowę zawarto w sposób przewidziany w art. 14 ust. 3 lit. a) lub b) rozporządzenia Komisji (EWG) nr 1715/90(4);

środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu, są zgodne z opinią Komitetu ds. Nomenklatury odnośnie do produktów nr 1, 2, 3, 4 i 5 określonych w załączonej tabeli;

Komitet ds. Nomenklatury nie wydał w terminie określonym przez przewodniczącego opinii dotyczącej wyrobu nr 6 wymienionego w załączonej tabeli,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Towary opisane w kolumnie 1 załączonej tabeli są obecnie klasyfikowane według Nomenklatury Scalonej do odpowiednich kodów CN, określonych w kolumnie 2 wymienionej tabeli.

Artykuł  2

Na wiążącą informację taryfową dotyczącą klasyfikacji towarów według Nomenklatury Scalonej, wydaną przez organy celne Państw Członkowskich, niezgodną z przepisami niniejszego rozporządzenia, posiadacz może się powoływać przez okres trzech miesięcy, zgodnie z przepisami art. 6 rozporządzenia (EWG) nr 3796/90 w odniesieniu do klasyfikacji wyrobów według Nomenklatury Scalonej, jeżeli wiążącą umowę zawarto w sposób przewidziany w art. 14 ust. 3 lit. a) lub b) rozporządzenia (EWG) nr 1715/90.

Artykuł  3

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego pierwszego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 12 czerwca 1992 r.

W imieniu Komisji
Christiane SCRIVENER
Członek Komisji
______

(1) Dz.U. L 256 z 7.9.1987, str. 1.

(2) Dz.U. L 110 z 28.4.1992, str. 42.

(3) Dz.U. L 365 z 28.12.1990, str. 17.

(4) Dz.U. L 160 z 26.6.1990, str. 1.

ZAŁĄCZNIK  1

Wyszczególnienie Klasyfikacja kod CN Uzasadnienie
(1) (2) (3)
1. Bladożółty proszek o smaku

mleka w proszku, posiadający

następującą charakterystykę

analityczną (procent wagowo):

Tłuszcz z mleka 11,4

Niskotłuszczowa masa mleczna

85,9

0403 90 13 Klasyfikacja ustalona przez przepisy ogólnych reguł 1 i 6 interpretacji Nomenklatury Scalonej oraz treścią kodów CN 0403, 0403 90 i 0403 90 13.
Woda 2,7

Proteiny (N × 6,38) 30,6

Laktoza 42,9

Fosfolipidy (P × 26)

(procento wazawartość w

tłuszczu) 17

Produkt jest sprzedawany pod

nazwą "słodka maślanka w proszku

wzbogacona tłuszczem z mleka"

Klasyfikacja pod pozycją 0402 oraz 0404 jest wyłączona, ponieważ na podstawie swoich właściwości analitycznych (w szczególności zawartości fosfolipidów) produkt ma cechy maślanki w proszku.
2. Gotowane przetwory z mięsa

wieprzowego składające się z

różowawej/brązowej masy mięsnej

zawierającej kawałki mięsa o

rozmiarach do 6 cm, kawałki

łuszczu oraz żelatynę.

1602 49 19 Klasyfikacja ustalona przez przepisy ogólnych reguł 1 i 6 interpretacji Nomenklatury Scalonej, uwagą dodatkową nr 2 do działu 16 oraz treścią kodów CN 1602, 1602 49 i 1602 49 19.
Zgodnie z rozporządzeniem (EWG)

nr 226/89 zawartość mięsa i

tłuszczu w masie netto

przekracza 80 %.

Na podstawie rozmiarów oraz

charakterystyki tkanki

mięśniowej nie można określić,

czy są to części szynki,

łopatki, polędwicy lub karkówki

świni domowej.

Przetwór puszkowany o masie

netto poniżej 500 gramów.

3. Przetwór spożywczy w postaci

wody w zawiesinie tłuszczu mleka

składającej się z:

2106 90 98 Klasyfikacja ustalona przez przepisy ogólnych reguł 1 i 6 interpretacji Nomenklatury Scalonej oraz treścią kodów CN 2106, 2106 90 i 2106 90 98.

Preparat nie może być klasyfikowany do kodu CN 0405 ze względu na zmniejszenie zawartości tłuszczów z mleka oraz obecność substancji, które nie są naturalnymi składnikami mleka.

- tłuszczów z mleka 38,5 %
- wody 52,4 %
- kazeinatu sodu 5,0 %
- żelatyny 2,0 %
- soli 1,5 %
- emulgatorów 0,6 %
Produkt ten, który swoją

konsystencją, kolorem, wyglądem

i smakiem przypomina masło,

używany jest jako produkt

niskotłuszczowy do smarowania.

4. Preparat składający sie głównie

z mieszaniny około 60 %

hexacalcium trisodium pentakis

(ortofosforan) oraz około 40 %

tricalcium bis (ortofosforan)

wagowo, używany do karmienia

zwierząt.

2309 90 96 Klasyfikacja ustalona przez przepisy ogólnych reguł 1 i 6 interpretacji Nomenklatury Scalonej oraz treścią kodów CN 2309, 2309 90 i 2309 90 96 (patrz także: uwagi wyjaśniające Systemu

Zharmonizowanego do pozycji 23.09, część II. C).

Produkt ten nie odpowiada opisom zawartym w uwadze 3 (A) do działu 31.
5. (skreślony)
6. Ekstrakt w postaci stałej, z

osadu nierozpuszczalnego w

alifatycznych rozpuszczalnikach,

otrzymanych podczas ekstrakcji

kalafonii z drewna, posiadający

następujące właściwości:

3824 90 97 Klasyfikacja ustalona przez przepisy ogólnych reguł 1 i 6 interpretacji Nomenklatury Scalonej oraz treścią kodów CN 3824, 3824 90 i 3824 90 97.
- zawartość kwasu żywicznego

nieprzekraczająca 30 % wagowo,

- liczba kwasowa

nieprzekraczająca 110, oraz

- temperatura topnienia nie

niższa niż 100 °C.

1 Załącznik:

- zmieniony przez art. 1 rozporządzenia nr 936/1999 z dnia 27 kwietnia 1999 r. zmieniającego lub uchylającego niektóre rozporządzenia dotyczące klasyfikacji towarów według Nomenklatury Scalonej (Dz.U.UE.L.99.117.9) z dniem 6 maja 1999 r.

- zmieniony przez art. 1 rozporządzenia nr 705/2005 z dnia 4 maja 2005 r. zmieniającego lub uchylającego niektóre rozporządzenia w sprawie klasyfikacji towarów w Nomenklaturze Scalonej (Dz.U.UE.L.05.118.18) z dniem 25 maja 2005 r.

- zmieniony przez art. 1 i 2 rozporządzenia nr 1179/2009 z dnia 26 listopada 2009 r. (Dz.U.UE.L.09.317.1) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 23 grudnia 2009 r.

- zmieniony przez art. 1 rozporządzenia nr 441/2013 z dnia 7 maja 2013 r. (Dz.U.UE.L.13.130.1) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 4 czerwca 2013 r.

Zmiany w prawie

Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024
Jak zgłosić zamiar głosowania korespondencyjnego w wyborach samorządowych

Nie wszyscy wyborcy będą mogli udać się osobiście 7 kwietnia, aby oddać głos w obwodowych komisjach wyborczych. Dla nich ustawodawca wprowadził instytucję głosowania korespondencyjnego jako jednej z tzw. alternatywnych procedur głosowania. Przypominamy zasady, terminy i procedurę tego udogodnienia dla wyborców z niepełnosprawnością, seniorów i osób w obowiązkowej kwarantannie.

Artur Pytel 09.03.2024
Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 21.02.2024
Standardy ochrony dzieci. Placówki medyczne mają pół roku

Lekarz czy pielęgniarka nie będą mogli się tłumaczyć, że nie wiedzieli komu zgłosić podejrzenie przemocy wobec dziecka. Placówki medyczne obowiązkowo muszą opracować standardy postępowania w takich sytuacjach. Przepisy, które je do tego obligują wchodzą właśnie w życie, choć dają jeszcze pół roku na przygotowania. Brak standardów będzie zagrożony grzywną. Kar nie przewidziano natomiast za ich nieprzestrzeganie.

Katarzyna Nocuń 14.02.2024