(2019/C 246/04)Język postępowania: niemiecki
(Dz.U.UE C z dnia 22 lipca 2019 r.)
Sąd odsyłający
Amtsgericht Düsseldorf
Strony w postępowaniu głównym
Strona powodowa: Flightright GmbH
Strona pozwana: Eurowings GmbH
Pytania prejudycjalne
Czy art. 7 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 261/2004 1 należy interpretować w ten sposób, że odległość miarodajną dla wypłaty odszkodowania należy obliczać na podstawie całej trasy podróży?
W związku z tym (przy założeniu, że rozporządzenie ma zastosowanie do danej części podróży) pojęcie "lotu" należy interpretować w taki sposób, że w przypadku rezerwacji, w ramach których podróżni osiągają cel podróży wyłącznie z międzylądowaniem oraz, w stosownych przypadkach, ze zmianą samolotu, oznacza ono jedynie odcinek, na którym rzeczywiście doszło do opóźnienia, czy też "lot" należy w takim wypadku interpretować w ten sposób, że dla odległości miarodajna jest cała trasa podróży, od pierwszego miejsca startu do miejsca docelowego?
1 Rozporządzenie (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r. ustanawiające wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, uchylające rozporządzenie (EWG) nr 295/91 (Dz.U. 2004, L 46, s. 1).