(Dz.U.UE C z dnia 12 lipca 2019 r.)
INFORMACJE OGÓLNE
| Departament | Platformy Cyfrowe - SMART.2 |
| Miejsce pracy | Bruksela, budynek "Justus Lipsius" |
| Nazwa stanowiska | Dyrektor (k./m.) |
| Grupa funkcyjna i grupa zaszeregowania | AD 14-15 |
| Wymagane poświadczenie bezpieczeństwa osobowego | EU SECRET |
| TERMIN ZGŁOSZEŃ | 4 września 2019 r. - godz. 12.00 czasu brukselskiego |
Kim jesteśmy
Sekretariat Generalny Rady ("Sekretariat") pomaga Radzie Europejskiej, Radzie UE oraz ich organom przygotowawczym we wszystkich dziedzinach działalności UE. Zapewnia prawne i polityczne doradztwo i wsparcie członkom Rady Europejskiej i Rady oraz ich przewodniczącym, koordynuje działania z działaniami innych instytucji, sporządza sprawozdania i wypracowuje kompromisy. Oferuje również udogodnienia i infrastrukturę w celu zapewnienia sprawnego przebiegu prac Rady Europejskiej i Rady.
Dyrekcja ds. Platform Cyfrowych jest częścią Departamentu Usług Cyfrowych (SMART). SMART jest kierowany przez zastępcę dyrektora generalnego podlegającego sekretarzowi generalnemu. We współpracy z delegatami i pracownikami organizuje informacje i udostępnia je za pośrednictwem inteligentnych i bezpiecznych usług. Pomaga w transformacji pracy w drodze innowacji i promowania priorytetyzacji podejścia cyfrowego.
Dyrekcja ds. Platform Cyfrowych składa się z trzech działów. Dział Infrastruktury i Operacji obsługuje infrastrukturę informatyczną i komunikacyjną Sekretariatu, a także centrum danych i szereg systemów niejawnych. Dział Bezpieczeństwa Systemów zapewnia doradztwo i wsparcie w zakresie bezpieczeństwa informatycznego dla całego Departamentu Usług Cyfrowych, zarządza produktami kryptograficznymi Sekretariatu i prowadzi Komórkę Ochrony Sieci. Dział Obsługi Dokumentów zarządza wymianą urzędowych dokumentów i aktów z innymi instytucjami, pocztą przychodzącą i wychodzącą oraz naszym centralnym rejestrem informacji niejawnych. Zarówno Rada Europejska, jak i Rada polegają na szybkim i niezawodnym dzieleniu się informacjami, dlatego Dyrekcja ds. Platform Cyfrowych świadczy wiele usług, które mają zasadnicze znaczenie dla sprawnego działania obu instytucji.
Co oferujemy
Rolą dyrektora, działającego pod zwierzchnictwem zastępcy dyrektora generalnego, będzie określanie celów dyrekcji i jej rozwoju strategicznego, w tym opracowywanie strategii cyfrowej modernizacji. Dyrektor będzie zarządzać dyrekcją i jej zasobami i działaniami w sposób efektywny oraz będzie zapewniać jakość dostarczanych usług i produktów. Będzie doradzać kadrze kierowniczej wyższego szczebla i delegacjom w dziedzinach wchodzących w zakres kompetencji Dyrekcji oraz będzie zapewniać wewnętrzną i zewnętrzną reprezentację departamentu, w szczególności w jego stosunkach z rotacyjną prezydencją i z innymi instytucjami UE. Dyrektor będzie bezpośrednio odpowiedzialny za zapewnienie skutecznych, sprawnych i bezpiecznych platform informatycznych, doradztwa i wsparcia w zakresie bezpieczeństwa informatycznego oraz usług dotyczących dokumentów, umożliwiając i wspierając procesy biznesowe Rady Europejskiej i Rady. Dyrekcja zarządza rocznym budżetem w wysokości około 30 mln EUR, około 80 umowami z dostawcami sprzętu i usług oraz około 20 zaproszeniami do składania ofert rocznie.
Dyrektor zasadniczo będzie miał możliwość planowania i organizowania pracy w sposób elastyczny oraz w oparciu o regularne i przewidywalne godziny pracy; będzie mógł także korzystać z oferowanego przez Sekretariat systemu okazjonalnej telepracy. Konieczne mogą być sporadyczne wyjazdy zagraniczne, zwykle w obrębie UE.
Kogo szukamy
Poszukujemy doświadczonego menadżera mającego solidne doświadczenie w zarządzaniu usługami i projektami w zakresie usług infrastruktury informatycznej oraz w świadczeniu tych usług i realizacji takich projektów, w tym doświadczenie w prowadzeniu niejawnych systemów informatycznych oraz wiedzę na temat środowiska zagrożeń dla bezpieczeństwa i znajomość kwestii bezpieczeństwa informatycznego. Osoba ta powinna dobrze rozumieć problematykę zapewniania jakości i kwestie strategiczne w dziedzinie usług cyfrowych oraz kierować się ciekawością intelektualną pozwalającą widzieć szerszy kontekst, w którym dyrekcja współpracuje z wieloma zainteresowanymi stronami, takimi jak Departament Usług Cyfrowych, Sekretariat, delegaci, inne instytucje i państwa członkowskie.
Stanowisko to wymaga:
Języki francuski i angielski są powszechnie stosowane do komunikacji wewnątrz Sekretariatu i z innymi instytucjami, dlatego wymagana jest doskonała znajomość jednego z tych języków oraz dobra znajomość drugiego z nich. Dodatkowym atutem będzie znajomość innych języków urzędowych UE.
Za atut uznaje się wiedzę na temat roli Rady Europejskiej i Rady, procesu legislacyjnego i decyzyjnego UE, zarządzania finansowego i udzielania zamówień, mającego zastosowanie ustawodawstwa regulującego ochronę danych osobowych oraz zasad bezpieczeństwa dotyczących zarządzania informacjami niejawnymi oraz niejawnymi systemami informatycznymi.
Osoby zajmujące stanowiska kierownicze w Sekretariacie doradzają swoim zwierzchnikom i partnerom, zarządzają personelem i zasobami finansowymi oraz reprezentują Sekretariat. Oczekiwania te określono w sposób bardziej szczegółowy w horyzontalnym profilu kadry kierowniczej Sekretariatu zamieszczonym w załączniku I.
Ponieważ Sekretariat propaguje mobilność kadry kierowniczej, tak by mogła poszerzać swoje doświadczenie, osoby kandydujące powinny być gotowe i zdolne do pracy w różnych dziedzinach w czasie swojej kariery w Sekretariacie.
POLITYKA REKRUTACYJNA
W momencie ubiegania się o stanowisko osoby kandydujące muszą spełniać następujące warunki:
Wszystkie dokumenty potwierdzające dołączone do zgłoszenia muszą być w formacie word text, pdf lub jpg, opatrzone nazwą (w jęz. angielskim lub francuskim) i kolejno ponumerowane (załącznik 1, 2 itd.). Do zgłoszenia należy też dołączyć listę wszystkich załączników. Zgłoszenia, które nadejdą poprzez systemy archiwizacyjne "w chmurze" lub przez platformy wzajemnego udostępniania plików, nie będą rozpatrywane.
Wybrana osoba zostanie poproszona o przedstawienie oryginałów wspomnianych powyżej dokumentów.
Otrzymają Państwo wiadomość mejlową z potwierdzeniem odebrania zgłoszenia. Jeżeli po upływie tygodnia od terminu zgłoszeń nie otrzymają Państwo takiego potwierdzenia, prosimy o kontakt pod adresem: applications.management@consilium.europa.eu
RÓWNOŚĆ SZANS
Sekretariat Generalny Rady prowadzi politykę równych szans (zob. załącznik II). Aby promować równość płci, Sekretariat zachęca do zgłoszeń kobiety, gdyż ich liczba na stanowiskach kierowniczych jest nieproporcjonalnie niska.
W trakcie procedury rekrutacyjnej Dyrekcja ds. Zasobów Ludzkich może udzielić pomocy osobom z niepełnosprawnościami. Z myślą o nich można wprowadzić racjonalne usprawnienia na stanowisku pracy. W celu uzyskania dalszych informacji na ten temat proszę skontaktować się z Biurem ds. Równości Szans (Equal.opportunities@consilium.europa.eu).
PONOWNE ROZPATRZENIE ZGŁOSZENIA
Procedurę występowania o rewizję decyzji, procedurę odwoławczą oraz procedurę wnoszenia skargi do Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich przedstawiono w załączniku III do niniejszego ogłoszenia.
OCHRONA DANYCH
Zasady przetwarzania danych osobowych w związku z procedurą wyboru przedstawiono w załączniku IV do niniejszego ogłoszenia.
(i) poziomem wykształcenia odpowiadającym ukończonym, trwającym normalnie 4 lata lub dłużej studiom wyższym, potwierdzonym dyplomem; lub
(ii) poziomem wykształcenia odpowiadającym ukończonym, trwającym normalnie co najmniej 3 lata studiom wyższym, potwierdzonym dyplomem, oraz przynajmniej rocznym właściwym doświadczeniem zawodowym.
Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025Resort pracy nie podjął nawet próby oszacowania, jak reklasyfikacja umów cywilnoprawnych i B2B na umowy o pracę wpłynie na obciążenie sądów pracy i długość postępowań sądowych. Tymczasem eksperci wyliczyli, że w wariancie skrajnym, zakładającym 150 tys. nowych spraw rocznie, skala powstałych zaległości rośnie do ponad 31 miesięcy dodatkowej pracy lub koniecznego zwiększenia zasobów sądów o 259 proc. Sprawa jest o tyle ważna, że na podobnym etapie prac są dwa projekty ustaw, które – jak twierdzą prawnicy – mogą zwiększyć obciążenie sądów.
25.11.2025Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o Funduszu Medycznym - poinformował w środę rzecznik rządu Adam Szłapka. Przygotowana przez resort zdrowia propozycja zakłada, że Narodowy Fundusz Zdrowia będzie mógł w 2025 r. otrzymać dodatkowo około 3,6 mld zł z Funduszu Medycznego. MZ chce również, by programy inwestycyjne dla projektów strategicznych były zatwierdzane przez ministra zdrowia, a nie jak dotychczas, ustanawiane przez Radę Ministrów. Zamierza też umożliwić dofinansowanie programów polityki zdrowotnej realizowanych przez gminy w całości ze środków Funduszu Medycznego.
19.11.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2019.235A.1 |
| Rodzaj: | Ogłoszenie |
| Tytuł: | Ogłoszenie o naborze CONS/AD/148/19. |
| Data aktu: | 12/07/2019 |
| Data ogłoszenia: | 12/07/2019 |