Język postępowania: hiszpański i francuski(2019/C 155/38)
(Dz.U.UE C z dnia 6 maja 2019 r.)
Strony
Wnosząca odwołanie: Komisja Europejska (przedstawiciel: J.F. Brakeland, pełnomocnik) Druga strona postępowania: Ville de Paris, Ville de Bruxelles, Ayuntamiento de Madrid
Żądania wnoszącej odwołanie
Zarzuty i główne argumenty
W odwołaniu podniesiono jeden zarzut. Komisja twierdzi w nim, że w pkt 121-151 wyroku Sąd naruszył prawo uznając, że rozporządzenie 2016/646 1 zmienia zasadniczy element rozporządzenia 715/2007 2 . Naruszenie to jest efektem, po pierwsze, błędnej wykładni pojęcia zmiany, którą ilustruje odniesienie się przez Sąd do pojęcia "zmiany de facto", a po drugie, błędnej wykładni zakresu rozporządzenia 2016/646. Wskazany wyrok stwarza tym samym zagrożenie dla równowagi międzyinstytucjonalnej Unii.
1 Rozporządzenie Komisji (UE) 2016/646 z dnia 20 kwietnia 2016 r. zmieniające rozporządzenie (WE) nr 692/2008 w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń pochodzących z lekkich pojazdów pasażerskich i użytkowych (Euro 6) (Dz.U. 2016, L 109, s. 1).
2 Rozporządzenie (WE) nr 715/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń pochodzących z lekkich pojazdów pasażerskich i użytkowych (Euro 5 i Euro 6) oraz w sprawie dostępu do informacji dotyczących naprawy i utrzymania pojazdów (Dz.U. 2007, L 171, s. 1).