P6_TA(2008)0117
Rezolucja legislacyjna Parlamentu Europejskiego z dnia 10 kwietnia 2008 r. w sprawie wniosku dotyczącego decyzji Rady w sprawie wieloletnich wytycznych technicznych dotyczących programu badawczego Funduszu Badawczego Węgla i Stali (COM(2007)0393 - C6-0248/2007 - 2007/0135(CNS))
(2009/C 247 E/20)
(Dz.U.UE C z dnia 15 października 2009 r.)
(Procedura konsultacji)
Parlament Europejski,
– uwzględniając wniosek Komisji przedstawiony Radzie (COM(2007)0393),
– uwzględniając art. 4 ust. 3 decyzji Rady 2003/76/WE z dnia 1 lutego 2003 r. ustanawiającej środki niezbędne do wykonania Protokołu załączonego do Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską w sprawie skutków finansowych wygaśnięcia Traktatu EWWiS i w sprawie Funduszu Badawczego Węgla i Stali(1), zgodnie z którym Rada skonsultowała się z Parlamentem (C6-0248/2007),
– uwzględniając art. 51 Regulaminu,
– uwzględniając sprawozdanie Komisji Przemysłu, Badań Naukowych i Energii (A6-0039/2008),
1. zatwierdza wniosek Komisji po poprawkach;
2. zwraca się do Komisji o odpowiednią zmianę jej wniosku, zgodnie z art. 250 ust. 2 traktatu WE;
3. zwraca się do Rady, jeśli ta uzna za stosowne odejść od przyjętego przez Parlament tekstu, o poinformowanie go o tym fakcie;
4. zwraca się do Rady o ponowne skonsultowanie się z Parlamentem w przypadku uznania za stosowne wprowadzenia znaczących zmian do wniosku Komisji;
5. zobowiązuje swojego Przewodniczącego do przekazania stanowiska Parlamentu Radzie i Komisji.
|
TEKST PROPONOWANY PRZEZ KOMISJĘ |
POPRAWKI PARLAMENTU |
|
Poprawka 2 Artykuł 4, ustęp 1, akapit pierwszy a (nowy) | |
| Tego rodzaju projekty zwiększają konkurencyjność węgla na lokalnych rynkach energii pod warunkiem efektywnego wykorzystania lokalnych zasobów węgla. | |
|
Poprawka 3 Artykuł 4, ustęp 2, litera (ca) (nowa) | |
| (ca) bardziej wydajne przetwarzanie energii pierwotnej zawartej w węglu w inne formy energii, np. za pomocą konwencjonalnych technologii zgazowania i upłynniania węgla; | |
|
Poprawka 4 Artykuł 4, ustęp 2, litera (cb) (nowa) | |
| (cb) nowe, oszczędniejsze i bardziej niezawodne technologie | |
|
Poprawka 5 Artykuł 6, akapit drugi 2, litera (d) | |
| d) rekultywacja hałd i przemysłowe wykorzystanie pozostałości z produkcji i zużycia węgla; | d) rekultywacja hałd i wykorzystanie pozostałości z produkcji i zużycia węgla; |
|
Poprawka 6 Artykuł 7, akapit pierwszy | |
| Projekty badawcze realizujące ten cel związane są z perspektywami długoterminowych dostaw energii i dotyczą podnoszenia jakości - w kategoriach gospodarczych, związanych z energią i środowiskiem naturalnym - złóż węgla, które nie mogą być eksploatowane rentownie przy pomocy konwencjonalnych technik górniczych. Projekty mogą obejmować badania, określenie strategii, badania podstawowe i stosowane oraz testowanie technik innowacyjnych, które oferują perspektywę podniesienia jakości wspólnotowych zasobów węgla. | Projekty badawcze realizujące ten cel związane są z perspektywami zapewnienia długoterminowych dostaw energii i dotyczą podnoszenia jakości i wydajnego transportu - w kategoriach gospodarczych, związanych z energią i środowiskiem naturalnym - węgla, który nie może być eksploatowany rentownie przy pomocy konwencjonalnych technik górniczych. Projekty mogą obejmować badania, określenie strategii, badania podstawowe i stosowane oraz testowanie technik innowacyjnych, które oferują perspektywę podniesienia jakości wspólnotowych zasobów węgla. |
|
Poprawka 7 Artykuł 7, akapit drugi | |
| Pierwszeństwo przyznaje się projektom obejmującym techniki komplementarne, takie jak adsorpcja metanu lub dwutlenku węgla, wydobywanie metanu z pokładów węgla i podziemne zgazowanie węgla. |
Pierwszeństwo przyznaje się projektom obejmującym techniki komplementarne, takie jak absorpcja metanu lub dwutlenku węgla, wydobywanie metanu z pokładów węgla oraz jego wykorzystanie jako źródła energii, wydajne spalanie węgla w procesach wytwarzania energii cieplnej i elektrycznej, a także niekonwencjonalne metody podziemnego zgazowania węgla. |
|
Poprawka 8 Artykuł 8, litera (ja) (nowa) | |
| (ja) odlewy i odkuwki stalowe oraz wyroby spiekane otrzymane metodą metalurgii proszków z proszków żelaza i jego stopów jako półprodukty do dalszego przerobu; | |
|
Poprawka 9 Artykuł 9, litera (b) | |
| (b) właściwości stali odpowiedzialne za jej właściwości mechaniczne w niskich i wysokich temperaturach, takie jak wytrzymałość i wiązkość, zmęczenie, zużycie, pełzanie, korozja i odporność na pękanie; |
(b) cechy stali odpowiedzialne za właściwości mechaniczne stali w niskich i wysokich temperaturach, takie jak wytrzymałość w różnych stanach naprężenia, twardość, udarność, zmęczenie mechaniczne i cieplne, odporność na pełzanie i na pękanie, a także na zużycie ścierne i korozję; |
|
Poprawka 10 i 11 Artykuł 9, litera (c) | |
| (c) wydłużony okres użytkowania, w szczególności przez poprawienie odporności stali i struktur stalowych na gorąco i korozję; | (c) wydłużony okres użytkowania, w szczególności przez poprawienie odporności stali i struktur stalowych na zużycie w podwyższonych temperaturach, korozję i działanie innych czynników; |
|
Poprawka 12 Artykuł 9, litera (d) | |
| (d) kompozyty zawierające stal i struktury wielowarstwowe; | (d) kompozyty i struktury włókniste i warstwowe; |
| Poprawka 13 Artykuł 9, litera (e) | |
| (e) modele predyktywnej symulacji mikrostruktur i właściwości mechanicznych; | (e) modele predyktywnej symulacji mikrostruktur, własności mechanicznych i innych; |
|
Poprawka 14 Artykuł 10, litera (b) | |
| (b) gatunki stali i projekty zmontowanych konstrukcji w celu ułatwienia odzysku złomu i jego ponownego przekształcenia w stal użytkową; | (b) projekty konstrukcji stalowych łatwych do demontażu po zakończeniu eksploatacji w celu odzysku złomu i jego ponownego przekształcenia w stal użytkową; |
|
Poprawka 15 Artykuł 13 | |
| Każde przedsiębiorstwo, organ publiczny, organizacja badawcza lub placówka szkolnictwa wyższego lub średniego lub inny podmiot prawny, w tym osoby fizyczne, z państw trzecich, są uprawnione do uczestnictwa w poszczególnych projektach bez otrzymywania jakiegokolwiek wsparcia finansowego w ramach programu badawczego, pod warunkiem, że takie uczestnictwo leży w interesie Wspólnoty. | Każde przedsiębiorstwo, organ publiczny, organizacja badawcza lub placówka szkolnictwa wyższego lub średniego, lub inny podmiot prawny, w tym osoby fizyczne, z państw trzecich, są uprawnione do uczestnictwa w poszczególnych projektów bez otrzymywania jakiegokolwiek wsparcia finansowego w ramach programu badawczego, pod warunkiem, że takie uczestnictwo leży w interesie Wspólnoty i że uczestnik jest w stanie wnieść do projektu podstawowe zasoby niezbędne do jego realizacji. |
|
Poprawka 16 Artykuł 20 | |
| Grupy Doradcze ds. Węgla i Stali (dalej zwane "grupami doradczymi") są niezależnymi technicznymi grupami doradczymi. | Grupy Doradcze ds. Węgla i Stali (dalej zwane "grupami doradczymi") są niezależnymi technicznymi grupami doradczymi złożonymi z odpowiednio wykwalifikowanych specjalistów. |
|
Poprawka 17 Artykuł 22, akapit trzeci | |
| Komisja zapewnia, w ramach każdej grupy doradczej, wyważony zakres wiedzy fachowej orz możliwie jak najszerszą reprezentację geograficzną. | Komisja zapewnia, w ramach każdej grupy doradczej, wyważony zakres wiedzy fachowej oraz możliwie jak najszerszą reprezentację geograficzną i geoekonomiczną, ze szczególnym uwzględnieniem państw członkowskich, które przystąpiły do Unii Europejskiej w i po roku 2004. |
|
Poprawka 18 Artykuł 25, ustęp 3, akapit pierwszy | |
| 3. Komisja ustanawia pakiet informacyjny określający szczegółowe reguły uczestnictwa, metody zarządzania wnioskami i projektami, formularze wniosków, reguły składania wniosków, wzory umów w sprawie przyznania dotacji, koszty kwalifikowane, maksymalną dopuszczalną kwotę wsparcia finansowego, sposoby płatności i roczne cele priorytetowe programu badawczego. | 3. Komisja ustanawia pakiet informacyjny określający szczegółowe reguły uczestnictwa, metody zarządzania wnioskami i projektami, formularze wniosków (wraz z instrukcją ich wypełniania), reguły składania wniosków, wzory umów w sprawie przyznania dotacji, koszty kwalifikowalne, maksymalną dopuszczalną kwotę wsparcia finansowego, sposoby płatności i roczne cele priorytetowe programu badawczego. |
______
(1) Dz.U. L 29 z 5.2.2003, str. 22.
Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.
15.12.2025Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2009.247E.84 |
| Rodzaj: | Rezolucja |
| Tytuł: | Rezolucja legislacyjna w sprawie wniosku dotyczącego decyzji Rady w sprawie wieloletnich wytycznych technicznych dotyczących programu badawczego Funduszu Badawczego Węgla i Stali (COM(2007)0393 - C6-0248/2007 - 2007/0135(CNS)). |
| Data aktu: | 10/04/2008 |
| Data ogłoszenia: | 15/10/2009 |