Przedsiębiorca powinien wydać konsumentowi dokument umowy

Małe i średnie firmy

Przedsiębiorcy prowadzący handel przez Internet mają obowiązek przekazywać konsumentom szereg informacji dotyczących przede wszystkim okoliczności zawarcia i realizacji umowy zawartej na odległość....

15.02.2016

Własna działalność czy etat? - oto jest pytanie

Małe i średnie firmy

Na rynku pracy coraz częściej można spotkać się z propozycją założenia własnej działalności gospodarczej zamiast zatrudnienia na etat.Samozatrudnienie wiąże się jednak z pewnymi niedogodnościami jak...

13.01.2016

Sprawdź, jak założyć sklep internetowy

Małe i średnie firmy

Prowadzenie sklepu internetowego może okazać się ciekawym sposobem prowadzenia działalności gospodarczej i bywa traktowane, jako użyteczna i interesująca alternatywa dla tradycyjnej działalności...

04.01.2016

Jak promować markę w internecie?

Małe i średnie firmy

Trudno sobie dziś wyobrazić promowanie znanej marki z pominięciem internetu. Nawet te firmy, które nie prowadzą sprzedaży poprzez sieć, dbają o wysokie pozycje w wyszukiwarkach, reklamują się i...

09.12.2015

Telepraca w Polsce wciąż mało popularna

Małe i średnie firmy

Telepraca w Polsce nie cieszy się dużą popularnością. W ubiegłym roku w ten sposób pracowało 4,6 proc. ogółu zatrudnionych.

27.10.2015

Strona internetowa wizytówką firmy

Małe i średnie firmy

Przedsiębiorca powinien istnieć w internecie. Dlatego strona internetowa jego firmy może okazać się ważnym narzędziem rozwoju prowadzonej działalności. Chodzi przede wszystkim o pozyskiwanie nowych...

16.09.2015

Firmę można już założyć w urzędzie skarbowym

Małe i średnie firmy

Kto chce prowadzić własny biznes, może załatwić wszystkie sprawy związane z jego uruchomieniem w jednym z centrów obsługi. Od początku września funkcjonują one w 50 urzędach skarbowych

04.09.2015

Przedsiębiorcy nie płacą za wpis do CEIDG

Małe i średnie firmy

Wszystkie czynności związane z wnioskiem o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, a także wnioskiem o zmianę we wpisie, zawieszenie działalności gospodarczej czy jej...

27.07.2015

Branding - od czego zacząć?

Małe i średnie firmy

Branding to inaczej budowanie świadomości marki. Czasem pojęcie to sprowadzane jest do wykreowania nazwy, hasła i logo, ale tak naprawdę oznacza ono znacznie więcej. Branding to nadawanie znaczenia...

20.07.2015

Zmienią się zasady uwidaczniania cen towarów

Małe i średnie firmy

Do 20 czerwca br. potrwają konsultacje społeczne projektu rozporządzenia Ministra Gospodarki w sprawie uwidaczniania cen produktów i usług. Projekt przewiduje odstąpienie od obligatoryjnego...

27.05.2015

Firma rodzinna - zalety i zagrożenia

Małe i średnie firmy

Mówiąc o firmie rodzinnej zapewne większość ma na myśli osiedlowy sklep, restaurację, warsztat, ewentualnie niewielką firmą produkcyjną. W pewne zaskoczenie wprowadzić może informacja, że z firmami...

18.05.2015