"Nasz elementarz" bardziej szkodzi, niż pomaga?

Rządowy podręcznik nie tylko nie pomaga rozwijać umiejętności matematycznych, ale wręcz hamuje ich rozwój - uważa Prof. Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, współautorka obowiązującej podstawy programowej.

16.04.2015

Ważne cechy nowego podręcznika

Jakość wykonania gwarantująca wieloletnie użytkowanie, brak odsyłaczy do konkretnych materiałów zewnętrznych, wyraźna informacja, że nie wolno po nim pisać to tylko niektóre warunki, jakie muszą...

15.04.2015

Sam podręcznik to za mało

Oddziaływanie na uczniów zróżnicowanymi bodźcami wspomaga przyswajanie wiedzy, dlatego warto w procesie edukacyjnym wykorzystywać informacje pozyskane z wielu źródeł i przedstawiane w odmiennych...

14.04.2015

Po maturze od razu do pracy? Spada liczba studentów

Obecnie na uczelniach kształci się 1,55 mln osób o 90 tys. mniej, niż zakładał resort nauki. Według ekspertów młodzi ludzie przestali wierzyć w sens studiowania - informuje Dziennik Gazeta Prawna.

14.04.2015

MF wyjaśni uczniom, dlaczego warto płacić podatki

Pomoc gimnazjom w przekazywaniu wiedzy z zakresu podatków i korzyści wynikających z ich płacenia - to założenia programu Finansoaktywni. Misja: Podatki organizowanego przez MF. Bezpłatne materiały...

14.04.2015

Ocena z egzaminu bardziej sprawiedliwa

W tym roku egzamin gimnazjalny z matematyki nauczyciele ocenią nie wychodząc z domu. Egzaminatorzy nie sprawdzą już całego arkusza, a pojedyncze zadania.

13.04.2015

Awans zawodowy łatwiejszy dla rodzica

Obowiązująca od 31 marca 2015 r. nowela umożliwiła nauczycielom kontynuowanie stażu na wyższy stopień awansu po dłuższej nieobecności w pracy spowodowanej powiększeniem rodziny. Urlopy rodzicielskie...

13.04.2015