Jak tłumaczy resort finansów, system powstał przy współpracy Ministerstwa Finansów i Krajowej Informacji Skarbowej. Przeznaczony jest dla klientów Krajowej Administracji Skarbowej oraz dla pracowników i funkcjonariuszy resortu finansów.

-Eureka to nowoczesne narzędzie, które w prosty i szybki sposób zapewnia dostęp do jednolitego i aktualnego stanowiska organów administracji skarbowej w zakresie interpretowania i stosowania przepisów prawa podatkowego i celnego – podkreśla zastępca szefa Krajowej Administracji Skarbowej Anna Chałupa.

 

Jak skorzystać z systemu Eureka

Wyszukiwarka systemu Eureka znajduje się na podatki.gov.pl. Aby z niej skorzystać nie trzeba zakładać konta, posiadać loginu ani hasła. Do systemu Eureka zostały przeniesione m. in.: interpretacje indywidualne i ogólne, wiążące informacje akcyzowe i stawkowe, objaśnienia podatkowe i broszury informacyjne. Wcześniej znajdowały się one m.in. w Systemie Informacji Podatkowej (SIP) oraz wyszukiwarce wiążących informacji akcyzowych (WIA) i stawkowych (WIS).

Wyszukiwarka systemu Eureka umożliwia odnalezienie informacji po:

  • frazie,
  • kategorii informacji,
  • autorze,
  • słowach kluczowych.

Wybraną informację można zapisać, wydrukować (w całości lub w części), dodać do ulubionych lub wyświetlić jej szczegóły (metadane i załączniki).

Zobacz również: MF: E-Czynny żal w sprawach karno-skarbowych wciąż możliwy >>

Po wyświetleniu treści informacji można też polecić wyszukaną informację. Link do niej zostanie wysłany na podany adres e-mail. Aby to zrobić, trzeba użyć przycisku „Poleć informację”, który znajduje się pod informacją. Na stronie głównej znajdują się też komunikaty dotyczące m. in. funkcjonowania systemu Eureka i publikacji nowych lub zmodyfikowanych informacji skarbowych. Każdy użytkownik może również zapisać się do newslettera i otrzymywać najważniejsze i najciekawsze informacje na swoją skrzynkę e-mail.