Spory o odliczenie kosztów prowadzenia blogów mają tak długą tradycję jak same blogi. W ostatnich latach stanowisko organów podatkowych jest jednak co do zasady negatywne - według fiskusa wydatki ponoszone na blogi nie mają związku z osiąganymi przez firmę przychodami. Wyroków sądów nie ma razie zbyt wiele, ale są one korzystne dla podatników

 

Czy wydatki na blogi mają związek z biznesem

Mimo tych sporów, coraz więcej firm próbuje uzyskać stanowisko fiskusa. Ostatni przykład to interpretacja z 10 stycznia 2025 r. (nr 0111-KDIB1-1.4010.742.2024.1.KM) dotycząca spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, która zamierza rozszerzyć zakres usług (nie podano, czym zajmuje się spółka) o prowadzenie bloga oraz w przyszłości kanału na platformach społecznościowych. Chce na nim publikować relacje i rekomendacje nabywanych towarów. Zapytała, czy może odliczyć wydatki na noclegi w recenzowanych hotelach, posiłki w recenzowanych restauracjach, bilety wstępu do odwiedzanych miejsc czy innych obiektów, usług przewodnika oraz zakupu towarów np. konsoli do gier, aby przygotować recenzję takiego towaru. Relacje będą nagrywane przez wspólników i pracowników spółki. Spółka liczy, że prowadzenie bloga pomoże uzyskać przychód z udostępniania powierzchni reklamowej, jak i z zawieranych umów o współpracę.

Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdził, że spółka nie może odliczyć tych kosztów, ponieważ źródłem przychodu nie jest bowiem samo prowadzenie bloga oraz kanału w mediach społecznościowych, lecz udostępnianie powierzchni reklamowej i zawieranie umów o współpracę.

ZAŁÓŻ BEZPŁATNE KONTO - artykuł dla użytkowników Moje Prawo.pl
Pozostało: 85% treści Dziękujemy, że tu jesteś! Jeżeli chcesz przeczytać cały artykuł, załóż BEZPŁATNE KONTO
lub zaloguj się
Zaloguj się!
Nie masz jeszcze konta na Moje Prawo.pl? Załóż konto