Start kampanii zbiega się z czasie z obchodami jubileuszu 40-lecia samorządu radców prawnych. Celem kampanii jest zbudowanie wizerunku radcy prawnego jako godnego zaufania eksperta w dziedzinie prawa. Radca ma być postrzegany jako solidne wsparcie, którego nie trzeba się bać, który pomoże w każdej dziedzinie prawa i z którego usług warto korzystać cały czas, nie tylko w sytuacji kryzysowej. Spoty reklamowe opierają się na promocji ogólnopolskiej wyszukiwarki radców prawnych – szukajradcy.pl – i zachęcają do korzystania z niej. Samą kampanię zapowiadał 12 maja Włodzimierz Chróścik, prezes KRRP.

Czytaj: Wyszukiwarka szukajradcy.pl połączy prawników z klientami >>

Problem prawny - czas na prawnika

Kampania - jak podkreślają radcy - ma przyczynić się do zmiany stereotypowego myślenia Polaków, którzy, stając przed problemem prawnym, wychodzą z założenia, że dadzą sobie radę bez pomocy prawnika albo też próbują grać na zwłokę. Dzięki niej mają dowiedzieć się, że radcy mogą im udzielić szerokiej pomocy prawnej – zajmą się sprawami rodzinnymi, np. rozwodem czy spadkiem, ale także całościowo sprawami firmy,  moga reprezentować klientów również w sprawach karnych.

- Usługi radców są płatne, ale skorzystanie z nich w odpowiednim momencie może zdecydowanie zminimalizować wszystkie koszty (nie tylko te finansowe), jakie ponosimy, próbując zająć się problemami prawnymi na własną rękę. Bowiem radca prawny to osoba, która oferuje bezpieczną i skuteczną pomoc prawną, to najlepsze rozwiązanie problemów prawnych. A przecież każdy wie, że zamiast szukać ucieczki od problemów, lepiej szukać rozwiązań. Sprawy karne, kredyty, rozwody, sprawy spółki, wierzytelności czy inne skomplikowane umowy – to tylko niektóre z tematów podejmowanych w ramach zaplanowanej kampanii - podkreśla samorząd.

– Krajowa Rada Radców Prawnych doskonale zdaje sobie sprawę, jak trudno jest w dzisiejszych czasach, mając na uwadze wszelkie kwestie związane z przestrzeganiem etyki zawodu, reklamować świadczenie usług prawnych. Wyszukiwarka szukajradcy.pl jest świetnym narzędziem promocji zawodu radcy prawnego – mówi prezes Chróścik.

Czytaj: Radca prawny szybciej dotrze do klienta - szykują się zmiany dotyczące reklamy >>

Spot i w języku migowym

Przygotowany na użytek kampanii wizerunkowej spot został dostosowany również do potrzeb osób niesłyszących. Tłumaczem języka migowego w filmie jest Anna Lewandowska, aplikanta radcowska z Okręgowej Izby Radców Prawnych w Gdańsku.

Emisja spotów rozpoczęła się 26 czerwca od kampanii w internecie. Filmy w telewizji – w kanałach grup TVN oraz Polsat – będą emitowane od 1 do 24 lipca (wersja bez napisów i bez języka migowego). W pociągach Intercity spot będzie można oglądać od 1 do 15 lipca (wersja z napisami i językiem migowym). Do połowy lipca widoczne będą także plakaty na billboardach i przystankach. W internecie kampania potrwa do końca lipca.

 

Rewolucja w informowaniu? Radcy wchodzą "do sieci" ze swoimi wizytówkami

Wyszukiwarka szukajradcy.pl dostępna jest dla wszystkich radców już od 11 maja. Generalnie, jak informuje Krajowa Izba Radców Prawnych, to narzędzie, które pozwala łączyć radców prawnych z potencjalnymi klientami. Docelowo ma stać się pełną bazą radców i stanowić dla klientów źródło informacji przy poszukiwaniu zawodowego pełnomocnika.

W pierwszej kolejności radcy prawni tworzą swoje zawodowe profile – wizytówki. Potencjalny klient znajduje je następnie wpisując w odpowiednie okno słowa kluczowe, takie jak np. miejscowość czy specjalizacja. W wynikach wyszukiwania wyświetlają się pasujące mu sylwetki radców prawnych.

KIRP liczy również na to, że dzięki promocyjnym działaniom uda się odpowiednio wysoko spozycjonować platformę w wyszukiwarkach typu Google, a tym samym stanie się ona ważnym źródłem wiedzy i bazą informacji dla klientów. - Równocześnie klient ma gwarancję, że znaleziona w wyszukiwarce osoba ma uprawnienia zawodowego pełnomocnika - podkreśla.

Co więcej, radcy w swoich wizytówkach mogą informować o swoich danych kontaktowych - podają adres mailowy, numer telefonu, profilach w mediach społecznościowych, specjalizacji, charakterystyce wykonywania zawodu. Mogą także załączać linki do artykułów prawniczych czy nagrań, np. podcastów czy video.