Pytanie
Od 1 maja 2004 r. faktura nie musi być podpisana. Jednocześnie ustawa z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz. U. Nr 130, poz. 1450 z późn. zm.) - dalej u.p.e. umożliwia przesyłanie faktur drogą mailową - faktura z podpisem elektronicznym. W tej formie faktury nie musza być drukowane i przetrzymywane w formie papierowej u wystawcy i odbiorcy.
Czy możliwe jest wysyłanie faktur drogą mailową (bez podpisu elektronicznego), o ile obie strony faktury drukują i przechowują papierową fakturę "zwykłą"?
A jeśli otrzymujemy od kontrahenta wraz z dostawą towaru fakturę VAT, która nie jest podpisana przez wystawcę?
Czy taka faktura jest poprawna pod względem podatkowym?
Czy można odliczyć VAT?
W jaki sposób odróżnić fakturę wydrukowaną z załącznika z poczty elektronicznej od takiej, którą przysyła kontrahent, ale nie podpisuje jej jako wystawca?