Podstawowym zadaniem prawnika in-house jest zapewnienie kompleksowej obsługi prawnej swojego klienta, będącego najczęściej przedsiębiorcą. Z tego względu prawnik korporacyjny funkcjonuje w otoczeniu biznesowym, a – jak wiadomo – znajomość prawnych realiów prowadzenia działalności gospodarczej zdecydowanie ułatwia osiągnięcie sukcesów biznesowych.

- Dlatego dobry prawnik in-house nie tylko na bieżąco śledzi wszystkie nowości legislacyjne oraz orzecznictwo i poglądy doktryny, ale również zaznajamia z nimi swoich szefów. Im z kolei pozwala to podejmować właściwie decyzje biznesowe, chociażby w obszarze inicjatyw o charakterze optymalizacyjnym – wskazuje w rozmowie z Prawo.pl, Konrad Dyda, właściciel Centrum Usług Prawnych i Biznesowych, autor w Legal Alert.

Zdaniem naszego rozmówcy, bycie na bieżąco z nowinkami prawnymi jest koniecznością dla każdego prawnika korporacyjnego, który chce dobrze wykonywać swoją pracę na rzecz przedsiębiorstwa.

Sprawdź też: Dzioba Krzysztof, Rybicki Rafał "Metodyka pracy prawnika in-house" >

Sprawdź w LEX: Transformacja cyfrowa w branży prawniczej. Czy rzeczywiście taka straszna? >>>

Warto także pamiętać, że język prawa i prawników często bywa hermetyczny i po prostu niezrozumiały, stąd w komunikowaniu nowości ważnych dla korporacji najlepiej postawić na prostotę przekazu, z nastawieniem na możliwe skutki wprowadzanych przez ustawodawcę zmian. Dzięki temu najłatwiej uchwycić biznesowy aspekt bieżącej legislacji.

 

Konieczne informowanie o zmianach w prawie

- Współczesny prawnik nie tylko musi być na bieżąco ze zmianami w prawie, ale też powinien informować o nich swoich klientów. Dotyczy to również prawników wewnętrznych, których rolą jest dbanie o zgodność działalności ich pracodawcy z przepisami prawa – potwierdza również dr Grzegorz Keler, adwokat w kancelarii SPCG. W ten sposób prawnik in-house zmniejsza ryzyko prawne dla spółki, ale i kadry zarządzającej.

Dr Grzegorz Keler zwraca uwagę, że źródłem tego ryzyka jest nie tylko rosnąca liczba regulacji i poziom ich skomplikowania, ale również fakt, że obudowuje się je sankcjami: tak karnymi, jak i administracyjnymi.

Czytaj też: Zawodowy pełnomocnik w social media - aspekty praktyczne >

Dlatego właśnie przedsiębiorca, który nie trzyma ręki na pulsie, naraża się na potencjalnie bardzo groźne konsekwencje.

- Dobry i skuteczny prawnik wewnętrzny to taki, który pilnuje, by tego rodzaju zagrożenia się nie pojawiły. Staje się on swego rodzaju specjalistą ds. compliance. Oczywiście nie jest to łatwe zadanie i nie wszyscy są w stanie mu podołać. Dlatego właśnie prawnik, który jest na bieżąco ze zmianami, zyskuje przewagę konkurencyjną nad swoimi kolegami – podkreśla nasz rozmówca.

 

Legal Alert pomoże prawnikom

Najważniejsza jest zatem komunikacja i informowanie o zmianach. W tej sytuacji Wolters Kluwer Polska przygotował nowe rozwiązanie, jakim jest program Legal Alert. To jedyne na rynku rozwiązanie dla prawników wewnętrznych (tzw. „in-housów) , które wspiera ich w informowaniu klientów wewnętrznych, szefów działów i pracowników o zmianach legislacyjnych.

- Ważny jest codzienny, merytoryczny, kontakt z klientami, wspieranie ich stale fachową wiedzą. Chcemy w tym pomóc prawnikom, dlatego przygotowaliśmy Legal Alert, specjalny newsletter, w którym przygotowujemy aktualne treści, ważne dla ich klientów, dotyczące zmian w prawie i wynikających z nich potrzeb i problemów. Dotyczą one m.in. prawa gospodarczego, prawa pracy, podatków czy postępowań sądowych i administracyjnych. Prawnicy mogą wybrać dowolne treści z Legal Alertu i na bieżąco przekazywać je swoim klientom, kierując się m.in. ich specjalizacją – mówi Alicja Pollesch, dyrektor strategiczny i członek zarządu Wolters Kluwer Polska.

Na program składają się:

  • gotowe, eksperckie newsy z 21 dziedzin prawa (co najmniej 30 autorskich tekstów miesięcznie),
  • łatwa w obsłudze platforma do tworzenia, edycji i wysyłki newsletterów.

 

Newsy o zmianach w prawie pisane są zrozumiałym językiem, wzbogacone praktycznymi przykładami i dopasowane do branży czy specjalizacji klienta. Autorami treści w Legal Alert są eksperci – praktycy z wieloletnim doświadczeniem.

Dzięki programowi prawnicy w firmach stają się pierwszym źródłem informacji prawnych dla swoich wewnętrznych klientów. W ten sposób kształtują swój ekspercki wizerunek – zgodnie z kodeksem etyki. Cyfrowe czasy i rosnące wymagania klientów wymagają szybkiego działania. Legal Alert jest zaś wygodnym i skutecznym narzędziem marketingu prawniczego.

Co istotne, Legal Alert umożliwia wysyłanie komunikatów w eleganckim, przejrzystym  szablonie graficznym z możliwością załączenia logo i wybrania kolorów firmowych. W ten sposób prawnicy wzmacniają swoją renomę i markę w sposób zgodny z kodeksem etyki zawodowej.

Czytaj też: Zatrudnienie prawnika zagranicznego na stanowisku radcy prawnego banku >

Legal Alert zawiera treści dotyczące najbardziej aktualnych tematów opracowane przez prawników, specjalistów w swoich dziedzinach, z myślą o odbiorcy – często nie prawniku. Dlatego są pisane przystępnym językiem i zawierają liczne przykłady. 

Program dostarcza intuicyjny system do zautomatyzowanej wysyłki e-maili oraz gotowe treści do wykorzystania przez prawnika. To pozwala efektywniej zarządzać swoim czasem i skupić się na sednie swojej działalności.

Dzięki Legal Alert, prawnicy nie muszą już samodzielnie przygotowywać treści prawnych dla swoich klientów. W ten sposób oszczędzają czas i pieniądze.
Utrzymują z klientami regularny kontakt, a stała komunikacja może w efekcie zapewnić prawnikom długofalową współpracę.

Czytaj też: Oprogramowanie w modelu SaaS – co prawnik wiedzieć powinien? >