Przepisy ustawy z 29 września 1994 r. o rachunkowości nie regulują ściśle problemów ze zorganizowaniem i przeprowadzeniem inwentaryzacji w jednostce. Ograniczają się jedynie do nałożenia obowiązku jej przeprowadzenia w określonych okresach, wskazując odpowiedzialność kierownika jednostki. Całość czynności jest zatem uzależniona od jednostki, jej specyfiki oraz zdobytego doświadczenia. Obowiązkiem kierownika jednostki jest takie skompletowanie komisji inwentaryzacyjnej, by zapewnić właściwy przebieg całej inwentaryzacji.

Należy jednak zwrócić uwagę, że ze względu na konieczny obiektywizm prowadzonych prac, które przecież mają doprowadzić do wykazania ewentualnych nieprawidłowości, liczba osób w zespole spisowym powinna umożliwić sprawne i rzetelne przeprowadzanie spisu. W związku z powyższym nie ma prawnych przeszkód do tego, aby w zespole spisowym były dwie osoby.

Więcej informacji i narzędzi znajdziesz w programie
Vademecum Głównego Księgowego
Bądź na bieżąco ze zmianami prawnymi i korzystaj z aktualnych materiałów