Wiele biur rachunkowych i kancelarii podatkowych poświęca swój cenny czas i inwestuje środki w działania promocyjne. Część z nich robi to, ponieważ dostrzega i docenia potrzebę działań marketingowych w warunkach silnej rywalizacji o nowe zlecenia. Inni nie chcą zostać w tyle za konkurencją i pragną zapewnić klientom nowoczesną, zgodną z aktualnymi trendami obsługę. Z drugiej strony są właściciele kancelarii i biur, którzy inwestycje w promocję uważają za wyrzucony pieniądz, bo tak naprawdę nie wiedzą za co płacą i nie widzą efektów tego rodzaju działań. Zarówno jedni jak i drudzy popełniają często jeden błąd: nie wiedzą jak powiązać realizowane kapanie z wynikami, a dzieje się tak dlatego, że na wstępie akcji nie określają wskaźników służących do pomiaru efektów, a po wdrożeniu planu nie analizują rezultatów. Kampania marketingowa staje się wtedy wyłącznie sztuką dla sztuki, bo nie wiemy czy zainwestowane w nią czas i pieniądze przełożyły się na zysk firmy, czy może były nietrafioną inwestycją i przyniosły stratę.

Dlatego warunkiem skutecznej kampanii marketingowej jest:

1.    Sformułowanie jasnych celów zgodnie z modelem SMART (cel musi być  skonkretyzowany,  mierzalny, osiągalny, realny i określony w czasie).
2.    Zdefiniowanie i stałe monitorowanie prowadzonych działań za pomocą wskaźników.
3.    Analiza i powiązanie wyników kampanii z przychodem/stratą.

Jak wskazują eksperci, już samo mierzenie wyników podnosi efektywność działań – jest więc korzyścią samą w sobie.
Jak to wygląda w praktyce? Celem każdej kampanii marketingowej jest zysk. Nie musi on polegać jedynie na wzroście wpływów finansowych z obsługi klientów, ale może także przysporzyć firmie oszczędności (np. w procesie obsługi) lub zwiększyć zainteresowanie firmą (cel wizerunkowy, budowanie marki). Osobno należy traktować cel kampanii (np. zdobycie 100 nowych fanów na Facebooku czy zwiększenie odwiedzalności strony internetowej), osobno efekt jaki akcja przynosi firmie (np. czy zwiększająca się liczba fanów lub odwiedzających witrynę przekłada się na nowe zlecenia albo ograniczenie utraconych zleceń).