Sukcesja kancelarii podatkowej
Większość aktywnych zawodowo doradców to dzisiaj osoby po 50 roku życia. Jednym z najistotniejszych problemów, z jakim już teraz lub w niedalekiej przyszłości będą musieli się zmierzyć, to...
Większość aktywnych zawodowo doradców to dzisiaj osoby po 50 roku życia. Jednym z najistotniejszych problemów, z jakim już teraz lub w niedalekiej przyszłości będą musieli się zmierzyć, to...
Decydując się na powierzenie promocji kancelarii lub biura wyspecjalizowanej firmie od samego początku współpracy musimy nastawić się na aktywny udział w planowanych działaniach. Tylko właściciel lub...
Przepisy Zasad Etyki Doradcy Podatkowego przewidują obowiązek zachowania tajemnicy zawodowej. Obejmuje on bezpieczny obieg, archiwizację oraz niszczenie dokumentów. Wszystko po to, by zapewnić...
Jednym z czynników warunkujących skuteczną sprzedaż usług jest umiejętność zestawienia cech usługi i korzyści wynikających z niej dla klienta.
Im więcej wiemy na temat klientów, tym łatwiej zidentyfikować ich potrzeby i zaoferować im odpowiednie usługi. Nawet niewielka kancelaria powinna w uporządkowany sposób gromadzić i przechowywać...
Marketing musi być uwodzeniem, nie napaścią pisze David H. Maister, ekspert od zarządzania firmami usług profesjonalnych. Rzeczywiście, nachalne metody promocji, takie jak reklama czy akwizycja są w...
W trakcie współpracy z klientem zdarzają się sytuacje konfliktowe. Najlepszym sposobem na rozwiązanie problemu zaistniałego między stronami jest dialog. Szanse na dojście do porozumienia są jednak...
Doradca podatkowy ma obowiązek zachować w tajemnicy wszelkie fakty i informacje, jakie powziął w związku z wykonywaniem zawodu. Musi też zapewnić przestrzeganie tajemnicy przez wszystkie osoby...
Przedsiębiorcy bardzo rzadko zmieniają biura rachunkowe i kancelarie podatkowe. Jeśli nie dojdzie do rażących uchybień po stronie usługodawcy lub znaczącego pogorszenia kondycji firmy, skutkującej...
Doradcy podatkowi zobowiązani są złożyć do końca lutego oświadczenie o zawarciu umowy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone przy wykonywaniu czynności doradztwa...
Standaryzacja czynności wykonywanych przez pracowników biura rachunkowego lub kancelarii podatkowej to jeden z podstawowych warunków wysokiej jakości obsługi, a co za tym idzie, zadowolenia klienta i...
Każdy, kto choć trochę interesuje się marketingiem słyszał o koncepcji 4P czyli o marketingowym miksie. Autorzy najnowszej wersji biblii marketingu - P. Kotler i K. Lane uważają, że dzisiaj 4P to za...
Resort finansów przygotował projekt rozporządzenia określającego tryb uznawania praktyki zawodowej odbytej przez kandydatów na doradców podatkowych poza granicami Polski oraz maksymalny okres...
Uroczyste obchody rocznic lub jubileuszy (co najmniej 25 lat) istnienia kancelarii to dobra okazja do nagłośnienia informacji na jej temat, szczególnie na lokalnym rynku.
Kancelaria, której zależy na pozyskaniu nowych zleceń, musi zaistnieć tam, gdzie znajdują się jej potencjalni klienci. Warto poszukać z swoim regionie takich organizacji, firm i instytucji, z którymi...
Zmiany na rynku usług księgowych i doradczych oraz rosnące znaczenie elektronicznych form komunikacji znacząco wpłynęły na oczekiwania klientów kancelarii podatkowych. Możemy zaobserwować trzy trendy
Doradcy podatkowi zobowiązani są złożyć do końca lutego oświadczenie o zawarciu umowy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone przy wykonywaniu czynności doradztwa...
Jednym ze sposób na zwiększenie konkurencyjności jest koncentracja na określonym rynku i kliencie. Skupienie się na potencjalnym kliencie, którego potrzeby jesteśmy w stanie zaspokoić zwiększa...
To, że dwie kancelarie podatkowe mają identyczną ofertę usług nie znaczy, że się niczym nie różnią. Przeciwnie głównym wyróżnikiem jest jakość, która zależy od tego kto, w jaki sposób, gdzie i dla...
O potrzebie stałego aktualizowania wiedzy pracowników kancelarii/biura podatkowego nie trzeba nikogo przekonywać. Aby czas spędzony na podnoszeniu kwalifikacji nie okazał się stratą czasu i...