Pytanie
Pięciu lekarzy utworzyło lekarską spółkę partnerską. Udziały w przychodach i kosztach są równe. Każdy z lekarzy indywidualnie opłaca za siebie składkę na izbę lekarską. Jedynym źródłem przychodów dla każdego ze wspólników jest dochód z tytułu udziału w spółce.
Czy o koszt zapłaconych składek na izbę mogą indywidualnie powiększyć koszty z tytułu działalności gospodarczej dopiero w zeznaniu rocznym?
Czy powinny te składki być zaksięgowane do kosztów w spółce (mimo, że nie zostały zapłacone przez spółkę) i następnie powinien być wyliczony dochód do opodatkowania dla każdego ze wspólników?
Na razie o zaliczenie składek na izbę lekarską do kosztów w zeznaniu zwróciło się dwóch lekarzy.
Jak będzie wyglądała sytuacja w przypadku szkoleń?
Faktura wystawiona jest na spółkę, ale w szkoleniu uczestniczył tylko jeden z lekarzy i de facto on to szkolenie opłacił, a nie spółka.
Czy mimo to jest to koszt spółki?
Jeżeli nie, to czy można go w jakiś sposób doliczyć do kosztów tylko tego jednego wspólnika, który uczestniczył w szkoleniu?