Pytanie
Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21) – dalej u.o. z 2012 r. w art. 233 ust. 2 stanowi, że do czasu utworzenia rejestru, o którym mowa w art. 49 ust. 1, transportujący odpady są obowiązani do uzyskania zezwolenia na transport odpadów lub wpis do rejestru, o którym mowa w art. 33 ust. 5 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (tekst jedn.: Dz. U. z 2010 r. Nr 185, poz. 1243) – dalej u.o. z 2001 r. Zatem przez 36 miesięcy, dopóki nie utworzony zostanie rejestr, wyżej wymienione sprawy nadal prowadzą starostowie, a nie marszałek. Nasuwa się pytanie, na jaki czas starostowie powinni wydawać zezwolenia na transport.
Czy na lat 10, a może na 36 miesięcy plus kolejne 6 miesięcy (czas jaki ma przedsiębiorca na złożenie wniosku od momentu jego utworzenia), czyli na ogółem na 42 miesiące?