W przypadku każdego rodzaju odpadów, według art. 26 ustawy o odpadach, prezydent, burmistrz lub wójt ma możliwość zobowiązania posiadacza odpadów do ich usunięcia w przypadku składowania czy magazynowania w miejscach do tego nieprzeznaczonych, wydając decyzję administracyjną. Określa się w niej rodzaj odpadów oraz termin i sposób usunięcia ich. W przypadku niezastosowania się do decyzji, odpady są usuwane przez gminę na koszt posiadacza odpadów.

W przypadku terenów zamkniętych zdefiniowanych w art. 3 pkt 40 ustawy - Prawo ochrony środowiska lub będących we władaniu gminy, decyzję nakazującą usunięcie opadów wydaje regionalny dyrektor ochrony środowiska.

W związku z powyższym, w większości przypadków nielegalnego składowania lub magazynowania odpadów, w pierwszej kolejności należy zwrócić się do właściwego urzędu miasta lub gminy.

Źródło: www.gdansk.wios.gov.pl, stan z 17.05.2017 r.

Prawo Ochrony Środowiska
Artykuł pochodzi z programu Prawo Ochrony Środowiska
Już dziś wypróbuj funkcjonalności programu. Analizy, komentarze, akty prawne z interpretacjami