Pytanie
Spółka jest właścicielem biurowca, który wynajmuje w całości wraz ze znajdującymi się w nim meblami, sprzętem komputerowym, wyposażeniem (wynajem stanowi nasz podstawowy rodzaj działalności). W ramach umów świadczymy także dodatkowe usługi na rzecz najemców np. sprzątanie, dostarczanie wody i energii, konserwację sprzętu, pielęgnację zieleni, dostarczanie artykułów spożywczych do sal konferencyjnych (wszelkie usługi są elementem usługi wynajmu).
Czy zgodnie z u.o.r. i MSR możemy zaliczyć do nieruchomości inwestycyjnej wartość nieruchomości (wraz z meblami, sprzętem i wyposażeniem)?
W jaki sposób powinniśmy wycenić poszczególne aktywa i jak zaprezentować w bilansie na koniec roku?
Czy poszczególne elementy usługi powinny być odrębnie wyceniane, czy też może być ustalona jedna cena obejmująca wszystkie świadczenia?