Pytanie
W ramach odpłatnej umowy handlowej na usługi marketingowe, płatnej miesięcznie w formie ryczałtu na podstawie faktury wystawianej przez przedstawiciela handlowego, który w tym celu założył własną działalność gospodarczą, na podstawie umowy handlowej, podpisanej z przedstawicielem (przedstawiciel nie jest pracownikiem) zobowiązaliśmy się jako firma dodatkowo ponosić jego koszty delegacji służbowych. Wszystkie ww. wydatki są udokumentowane rachunkami na naszą firmę. Koszty zwrotu delegacji, noclegów są udokumentowane rachunkami, delegacjami wystawionymi na naszą firmę (nie przedstawiciela). Zgodnie z umową handlową nasza firma zobowiązała się do ich ponoszenia we własnym imieniu i na swój rachunek. Nie możemy wystawiać faktur VAT obciążających kontrahenta, bo jest to niezgodne z ww. umową i generowałoby po naszej stronie dodatkowy przychód w postaci faktury.
Czy zapłacona składka ubezpieczeniowa PZU za wyjazd, wypłacone diety, zwrot innych uzasadnionych wydatków związanych z delegacją, koszty przejazdu i noclegu na targi są dla tego przedstawiciela przychodem opodatkowanym podatkiem dochodowym od osób fizycznych?
Czy musimy ww. kwotę składki za przedstawiciela wykazać w deklaracji PIT-8C?
Czy jako zakład musimy pobrać jakąś zaliczkę na podatek?
Czy wszystkie ww. wydatki przedstawiciela są dla nas kosztem uzyskania przychodów?