Pytanie
Gmina zamierza prowadzić kontrolę segregacji odpadów komunalnych na podstawie art. 9u ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 391, z późn. zm.) - dalej u.u.c.p.g. Artykuł 9u u.u.c.p.g. odsyła do procedur kontrolnych zawartych w art. 379-380 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (tekst jedn.: Dz. U. z 2013 r. poz. 1232). Właścicielem nieruchomości wielolokalowych w rozumieniu u.u.c.p.g. jest m.in. zarząd wspólnoty mieszkaniowej. Sytuacja problemowa: zarząd wspólnoty mieszkaniowej, w której znajduje się lokal użytkowy, gdzie prowadzona jest działalność gospodarcza upoważnił do złożenia deklaracji i uczestnictwa w czynnościach kontrolnych prowadzonych przez organ zarządcę nieruchomości. Podmiotem kontroli jest wspólnota mieszkaniowa jako właściciel nieruchomości.
Czy w związku z tym, że we wspólnocie prowadzona jest w jednym z lokali działalność gospodarcza, zarządcę jako reprezentującego wspólnotę przy czynnościach kontrolnych, należy zawiadomić o zamiarze przeprowadzania kontroli segregacji w trybie przewidzianym w ustawie o z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (tekst jedn.: Dz. U. z 2013 r. poz. 672, z późn. zm.) - dalej u.s.d.g. oraz stosować zasady kontroli przewidziane w tej ustawie?