Pytanie
Osoba fizyczna (PKPiR, zasady ogólne) nabyła w październiku 2007 r. na potrzeby działalności gospodarczej ultrasonograf (USG), w drodze leasingu finansowego. W ewidencji środków trwałych wprowadzono USG do amortyzacji wg wartości przyjętej na dzień podpisania leasingu, bez ujęcia w podstawie do amortyzacji wartości wykupu przedmiotu leasingu. Od tej wartości amortyzowano go. W sierpniu 2011 r. podatnik zmuszony był do sprzedaży ww. środka (nabywał nowszy USG). Podatnik wystawił na tę transakcję rachunek (podatnik przedmiotowo zwolniony z VAT) dla nabywcy mimo, iż nie posiadał faktury potwierdzającej wykup USG - faktura nadeszła z datą 25 października 2011 r.
Jakie konsekwencje grożą podatnikowi za takie postępowanie?
Co z odpisem amortyzacyjnym w okresie od sierpnia do października 2011 r.?
W przypadku "normalnej" sprzedaży niezamortyzowana część środka trwałego w całości stanowi koszt podatkowy, a co w tej sytuacji?
Co z odsetkami od rat leasingowych za ten okres, czy stanowią koszt podatkowy?
Czy faktura potwierdzająca wykup przedmiotu leasingu jest kosztem podatkowym?