Zmiana ustawy przewiduje wydłużenie okresu obowiązywania kluczowych przepisów przejściowych o kolejny rok, do końca 2020. Zachowanie obecnie obowiązujących przepisów mogłoby oznaczać znaczący wzrost wydatków dla dużej grupy pasażerów lub nawet likwidację kolejnych linii autobusowych.

 


Czytaj też: Zmiany w prawie umożliwią dopłaty do ulgowych przejazdów PKS

Co zakłada nowela ustawy?

Zgodnie z nowelizacją ustawy, którą poprali posłowie w czwartek, możliwe będzie nadal zawieranie w 2020 r. umów na przekazywanie przez marszałków województw dopłat do biletów ulgowych sprzedawanych przez komercyjnych przewoźników autobusowych. Przepisy, na podstawie których następuje refundacja kwot za ulgi  będą obowiązywały również w przyszłym roku. Dotychczasowy termin na przekazywanie dopłat obowiązuje do końca 2019 r.

Zgodnie z uchwaloną ustawą do końca 2020 r. przedłużone zostaną także zezwolenia na wykonywanie regularnych przewozów autobusowych realizowanych przez przewoźników komercyjnych. Obecny termin upływa w 2019 r. Nowe przepisy mają obowiązywać od 1 stycznia 2020 roku.