Przygotowywane w resorcie gospodarki zmiany w ustawie o swobodzie działalności gospodarczej w zakresie funkcjonowania oddziałów i przedstawicielstw przedsiębiorstw zagranicznych, w szczególności banków i instytucji kredytowych, przewidują uproszczenie procedur związanych z ich tworzeniem na terenie Polski.
Z
likwidowany zostanie m.in. obowiązek „podwójnej rejestracji”, tzn. obowiązek uzyskania dodatkowej zgody Komisji Nadzoru Finansowego na wpis do rejestru przedstawicielstw przedsiębiorców zagranicznych, a także zniesiony ma być obowiązek składania przez przedsiębiorcę oświadczenia o założeniu przedstawicielstwa w procedurze rejestrowej. Projekt zakłada uściślenie przepisów dotyczących załączników, składanych przez przedsiębiorcę zagranicznego wraz z wnioskiem o wpis do rejestru przedstawicielstw, a firmy prowadzące jedynie działalność reklamową i promocyjną, zostaną zwolnione z wymogu przeprowadzenia postępowania likwidacyjnego, z zastosowaniem przepisów dotyczących likwidacji spółki z o.o..
Ponadto zmiany zakładają przeniesienie uprawnień do wydawania decyzji o zakazie prowadzenia działalności przez oddział, z ministra właściwego ds. gospodarki na organ prowadzący rejestr oddziałów.