W nowym rozporządzeniu zmianie ulegnie wzór wniosku o nadanie numeru PESEL. Dodatkowo określono wzór powiadomienia osób fizycznych o nadanym bądź zmienionym numerze; obowiązek wysłania tego dokumentu spoczywać będzie na organie gminy właściwym do przyjęcia wniosku o nadanie numeru PESEL - czyli najczęściej wójcie, burmistrzu bądź prezydencie miasta. Projekt nowego rozporządzenia zawiera również sposób obliczania liczby kontrolnej w numerze PESEL.
W pozostałych kwestiach projektowane regulacje prawne utrzymuje szereg rozwiązań przyjętych w dotychczas obowiązujących aktach wykonawczych do ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 993 tj., z późn. zm.), której przepisy w zakresie ewidencji ludności zostaną uchylone z dniem 1 stycznia 2012 r.
Autorzy projektu przekonują, iż obowiązek wysyłania powiadomień dla osób fizycznych o nadanym bądź zmienionym numerze nie obciąży nadmiernie budżetów gmin. Według wyliczeń wyniesie on 24 609,38 zł w skali roku, dla łącznie wszystkich gmin na terenie całego kraju.
Rozporządzenie miałoby wejść w życie 1 stycznia 2012 r.

Artykuł pochodzi z Serwisu Samorządowego www.lex.pl/samorzad

Źródło: www.mswia.gov.pl