Dr Bojarski proponuje uatrakcyjnienie i uczynienia bardziej praktycznym zajęć z etyki prawniczej dla studentów prawa. Polega ona na uwzględnieniu metod klinicznych w nauce etyki prawniczej,  stworzenia sekcji zajmującej się tylko etyką prawniczą w ramach kliniki oraz udziału studentów w badaniach dotyczących etyki.Propozycja pierwsza zakłada np. zajęcia praktyczne – symulacja rozpraw sądowych, czy całych procesów odszkodowawczych przeciwko prawnikom, czy procesów karnych za przestępstwa związane z wykonywaniem zawodu. Do symulacji nadają się zwłaszcza sprawy kontrowersyjne, opracowany materiał wyjściowy powinien być zbalansowany, by dać stronom możliwość argumentacji.Sekcja etyki prawniczej – to informowanie klientów o zasadach etyki zawodowej, o charakterze abstrakcyjnym. Ponadto mogłoby to polegać na udzielaniu porad samym prawnikom, jak to czyni Fundacja Helsińska. Po trzecie- udzielanie porad studentów, którzy pracują w klinikach i nie radzą sobie z dylematami etycznymi.

Wreszcie działanie takich klinik można by rozszerzyć na inne zawody zaufania publicznego. Takich jak p. lekarze, którzy mają spisane zasady etyki zawodowej i dysponują sadem koleżeńskim. Możliwa tez byłaby praktyka w postaci analizowania spraw studenckich w ramach postępowań dyscyplinarnych na uczelni.

Wreszcie godny rozważenia jest pomysł powołania zawodowych rzeczników dyscyplinarnych, którzy działaliby w ramach biur rzecznika dyscyplinarnego każdego z zawodów zaufania publicznego, zgodnie z projektem „Nowej Adwokatury”, który był impulsem dla Ministerstwa Sprawiedliwości do powołania specjalnego zespołu. Zespół ten opracował założenia do nowej ustawy o adwokaturze, w skład której weszliby radcowie prawni. Pomysł ten jednak nie uzyskał aprobaty tych dwóch środowisk.