Wniosek składa się do ministra finansów lub do innego właściwego organu podatkowego. Wymogi dotyczące wniosku zawarte są przede wszystkim w przepisie art. 14b §3 O. p., ale nie tylko. Wniosek musi być złożony co do zasady na piśmie, w aktualnym stanie prawnym wykluczona jest możliwość złożenia takiego wniosku ustnie do protokołu. Przeciwnie twierdzi jednak J. Brolik, który dopuszcza możliwość składania wniosku w formie ustnej (J. Brolik, Urzędowe interpretacje prawa podatkowego, Warszawa 2010, str. 63). Zgodnie z nowym brzmieniem art. 168 O. p. (który stosuje się odpowiednio w odniesieniu interpretacji przepisów prawa podatkowego) wniosek może być złożony także za pomocą środków komunikacji elektronicznej przez elektroniczną skrzynkę podawczą organu podatkowego, utworzoną na podstawie ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne. Zmiana ta została wprowadzona ustawą z dnia 12 lutego 2010 r. o zmianie ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. nr 40, poz. 240) dopuszcza złożenie wniosku o wydanie indywidualnej interpretacji w formie „elektronicznej”. W dalszej części tego przepisu stawiane są takiemu elektronicznemu wnioskowi dodatkowe warunki. Mianowicie podanie wniesione w formie dokumentu elektronicznego powinno być uwierzytelnione przy użyciu mechanizmów określonych w art. 20a ust. 1 albo ust. 2 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne ( Dz.U. nr 64, poz. 565 ze zm.) oraz zawierać dane w ustalonym formacie, zawartym we wzorze podania określonym w odrębnych przepisach, jeżeli te przepisy nakazują wnoszenie podań według określonego wzoru. Organ podatkowy jest obowiązany potwierdzić wniesienie podania przez doręczenie urzędowego poświadczenia odbioru na wskazany przez wnoszącego adres elektroniczny.