Zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Kryteriami mogą być cena, koszt lub inne kryteria. Jednakże zamawiający miewają znaczne trudności w kreowaniu pozacenowych kryteriów oceny ofert.
Do niedawna najczęstszym kryterium oceny ofert, wskazywanym bez wahania w specyfikacjach istotnych warunków zamówienia, była cena. Po nowelizacji Prawa zamówień publicznych, która weszła w życie 28 lipca 2016 r., zamawiający mają obowiązek ustalania także innych niż cena kryteriów oceny ofert.
Ustawodawca w art. 91 ust. 2 p.z.p. wskazał przykładowy, niezamknięty katalog innych niż cena kryteriów oceny ofert, na który składają się m.in.: jakość, w tym parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne; aspekty społeczne; aspekty środowiskowe; aspekty innowacyjne; organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia, jeżeli mogą mieć znaczący wpływ na jakość wykonania zamówienia i serwis posprzedażny oraz pomoc techniczna, warunki dostawy, takie jak termin dostawy, sposób dostawy oraz czas dostawy lub okres realizacji.
W systemie LEX znajdziesz zagadnienie powiązane z tym artykułem:
{"dataValues":[692,36,8,6,1],"dataValuesNormalized":[19,1,1,1,1],"labels":["Pytania i odpowiedzi","Komentarze i publikacje","Orzeczenia i pisma urz\u0119dowe","Akty prawne","Procedury"],"colors":["#940C72","#007AC3","#EA8F00","#85BC20","#E5202E"],"maxValue":743,"maxValueNormalized":20}