Pytanie
Firma w roku 2011 podpisała umowę na dofinansowanie w ramach działania 8.2. wsparcie wdrażania elektronicznego biznesu tupu B2B 8 osi priorytetowej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013.
Spółce przyznano dofinansowanie ze środków europejskich oraz dofinansowanie w formie dotacji celowej w wysokości określonego procentu do poszczególnych kosztów:
- dofinansowanie na inwestycje,
- dofinansowanie na doradztwo – koszt całkowity 90.000 zł, a dofinansowanie to 76.500 zł czyli 85%,
- dofinansowanie na szkolenia.
Spółka wybrała sposób dofinansowania w postaci zaliczki i refundacji poniesionych wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem w formie płatności pośrednich i płatności końcowej. Dnia 17 lutego firma otrzymała z Ministerstwa Finansów oraz PARP płatność zaliczkową według umowy. W kwietniu spółka poniosła koszt kwalifikowany na usługi doradcze, który pokryła z zaliczki otrzymanej wcześniej na konto bankowe.
Czy powyższy koszt powinien zostać ujęty w kosztach podatkowych firmy w kwietniu?
Czy z racji otrzymania zaliczki koszt ten powinien być potraktowany jako koszt niepodatkowy w kwietniu?
Czy spółka powinna każdą fakturę zakupową rozliczać w rozbiciu na proporcję częściowo jako koszt podatkowy i jako niepodatkowy, czy tez zaliczać do kosztów niepodatkowych wszystkie koszty aż do osiągnięcia progu dofinansowania?
Czy spółka powinna czekać na rozliczenie dofinansowania i na podstawie powyższego rozliczenia powinna część kosztów (w zależności od określonej proporcji) zaksięgować w koszty podatkowe i koszty niepodatkowe?
Czy koszty niekwalifikowane będą stanowiły dla spółki koszt podatkowy?