Pytanie
Czy zakład pracy powinien odliczać pracownikom podwyższone koszty uzyskania przychodu w niżej opisanej sytuacji (zdajemy sobie sprawę, że odliczenia kosztów uzyskania przychodu w podwyższonej kwocie dokonuje się na podstawie oświadczenia pracownika i chodzi nam bardziej o rzeczywiste uprawnienie pracowników i doradzenie im w tym zakresie, a nie podstawę dla pracodawcy).
Siedziba pracodawcy mieści się w Poznaniu (nie mamy oddziałów), natomiast działalność prowadzimy na terenie niemal całego kraju. Pracownicy wykonują usługi monterskie i każdy z nich obsługuje jakiś obszar, np. gminy, na terenie której zamieszkuje lub też nie. Co istotne w umowie o pracę miejsce pracy określono jako, np.: "obszar regionu zachodniego", co oznacza obszar działalności firmy na terenie mniej więcej woj. wielkopolskiego.
Zakładając, że pracownik mieszka w m. Gajewo pod Czarnkowem, świadczy pracę generalnie na terenie powiatu czarnkowskiego a w umowie o pracę miejsce pracy określono jako: "obszar regionu zachodniego", obejmujący m.in. Gajewo oraz ww. powiat, czy będzie miał prawo do podwyższonych kosztów uzyskania przychodu i w jaki sposób jest to w stanie obronić w przypadku kontroli rocznego zeznania podatkowego przez urząd skarbowy?