Pytanie
Co należy zrobić z VAT pokrytym dotacjami w rozumieniu art. 21 ust. 1 pkt 121?
Czy można go odliczyć i zaksięgować do przychodów podatkowych?
Jednostka prowadzi PKPiR. Wsparcie pomocowe pokrywa wartość brutto. Moim zdaniem wydatki, oprócz środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych, na wyposażenie powyżej 1500 zł, wyposażenie, materiały poniżej wartości 1500 zł, towary handlowe, materiały podstawowe i pomocnicze mogą być zaliczone do kosztów podatkowych. VAT naliczony i odliczony w deklaracji VAT-7 nie musi być księgowany jako przychód w PKPiR. Natomiast powyższe koszty zaliczone do kosztów, powinny, na mocy art. 21 ust. 1 pkt 137 i art. 23 ust. 1 pkt 56 u.p.d.o.f., zostać pomniejszone do wysokości kwoty wsparcia, które wpłynęło na rachunek bankowy. Jeżeli wsparcie wyniosło 800 zł, koszty zaksięgowane w księdze podatkowej to 700 zł, VAT naliczony w deklaracji wyniósł 159 zł, to rozumiem, że z kosztów należy wyksięgować całą kwotę 700 zł.
Co z VAT, czy zaksięgować go do przychodów w wysokości 159 zł, czy też tylko 100 zł, czyli różnica 800 zł - 700 zł= 100 zł?