Pytanie
Podatnik (PKPiR, VAT) rozpoczął działalność dnia 20 września. W związku z prowadzeniem sprzedaży na rzecz osób fizycznych, postanowił zakupić kasy fiskalne. O zamiarze tym poinformował właściwego naczelnika urzędu skarbowego. Jednak nie uczynił tego na wzorze stanowiącym załącznik nr 1 do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 grudnia 2010 r. w sprawie odliczania i zwrotu kwot wydatkowanych na zakup kas rejestrujących. Oświadczenie, które zostało złożone przez podatnika zawiera następującą treść: "Informuję naczelnika urzędu skarbowego, że w mojej firmie będą instalowane dwa urządzenia fiskalne". Podatnik nie wskazał dokładnych adresów, użył tylko sformułowania "w mojej firmie". Swą działalność podatnik prowadzi w dwóch miejscach.
Czy pisemne oświadczenie złożone w przedstawionej formie uprawnia podatnika do skorzystania z ulgi na zakup kasy rejestrującej?
Nadmieniam, że podatnik spełnia pozostałe warunki, a więc:
- posiada dowód zapłaty całej należności za kasę rejestrującą,
- rozpoczął ewidencjonowanie obrotu za pomocą kasy rejestrującej nie później niż w obowiązujących terminach, przy użyciu kas rejestrujących spełniających wymagania określone w przepisach dotyczących kryteriów i warunków technicznych, którym muszą odpowiadać kasy rejestrujące oraz warunków ich stosowania,
- dokonał fiskalizacji kasy rejestrującej i powiadomił o tym fakcie naczelnika urzędu skarbowego w terminie 7 dni od dnia jej fiskalizacji.