Pytanie
Czy firma X, która na potrzeby prowadzenia swojej działalności wynajmuje pomieszczenia stanowiące własność firmy Y, ma obowiązek podpisywania umowy lub porozumienia z zakresu odbioru odpadów komunalnych (bezpośrednio z gminą lub z firmą Y)?
Firma Y, będąca właścicielem nieruchomości (działka + budynek), ma podpisaną umowę na odbiór odpadów komunalnych z gminą. Firma X w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi korzysta z kontenerów i pojemników firmy Y (porozumienie w postaci umowy ustnej). Podobnie postępują inne podmioty, które prowadzą działalność w danym budynku. Nie ma problemów w postaci przeładowanych kontenerów itd. Odpady są regularnie odbierane z nieruchomości przez firmę obsługującą dany rejon. Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jedn.: Dz. U. z 2013 r. poz. 1399) - dalej u.u.c.p.g., utrzymanie czystości i porządku na terenie nieruchomości zapewniają jej właściciele.
Czy w takiej sytuacji firma X ma obowiązek formalnego uregulowania kwestii gospodarki odpadami komunalnymi? Jeżeli tak, to jaką postać powinno przyjąć to uregulowanie?