Jak informowaliśmy pod koniec roku 2020, większość firm pracujących dla targów branżowych, m.in. firmy reklamowe, pozbawiona miała być pomocy kierowanej przez rząd w ramach tzw. „wsparcia sektorowego”. Miało to być skutkiem numeru 73.11.Z PKD, któremu podlegają firmy targowe, a znalazły się w tej kategorii na skutek błędu w tłumaczeniu. Tłumaczenie z języka angielskiego spowodowało, że firmy zajmujące się m.in. zabudową stoisk na targi nie były uznawane za firmy z branży targowej. 

Rozszerzono listę kodów PKD

W przesłanym mediom oświadczeniu Komitet Obrony Branży Targowej podkreśla, że firmy projektujące i budujące stoiska targowe będą mogły skorzystać z pomocy przewidzianej w Tarczy 2.0 dzięki rozszerzeniu listy PKD przedsiębiorstw zakwalifikowanych do wsparcia sektorowego. Na podstawie decyzji Rady Ministrów lista kodów PKD została rozszerzona z 38 do 45, obejmując również m.in.: branżę targową, edukacji, szkoły i drukarnie.

Tarcza Finansowa PFR 2.0 umożliwia pomoc finansową dla firm z branż, które musiały ograniczyć lub zawiesić działalność w związku z sytuacją epidemiologiczną związaną z COVID-19.