Formularz wniosku elektronicznego ma być udostępniony w Biuletynie Informacji Publicznej właściwego organu oraz na elektronicznej platformie usług administracji publicznej (e-PUAP).
W Biuletynie Informacji Publicznej organ ponadto udostępnia informacje o:
1) adresie skrzynki podawczej obsługującej składanie wniosku elektronicznego;
2) procedurze składania wniosku elektronicznego i wymaganych załącznikach;
3) podstawach prawnych i wymaganej opłacie związanej ze składanym wnioskiem elektronicznym oraz numerze konta, na które należy wnieść opłatę;
4) formacie i wymaganej jakości zapewniającej odpowiednią czytelność skanowanych dokumentów załączanych do składanego wniosku elektronicznego.
Składany wniosek będzie musiał być opatrzony elektronicznym podpisem.
W przypadku pozytywnego zweryfikowania wniosku elektronicznego organ podejmie właściwe procedury dotyczące wydania prawa jazdy. Natomiast w sytuacji złożenia wniosku elektronicznego zawierającego braki formalnoprawne lub nieodpowiadającego wymaganiom zamieszczonym w Biuletynie Informacji Publicznej, organ będzie miał obowiązek poinformować, za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, osobę składającą ten wniosek o konieczności dokonania uzupełnień we wskazanym terminie. Jeżeli osoba nie dokona wymaganych uzupełnień we wskazanym terminie, organ właściwy do spraw wydawania praw jazdy podejmuje postępowanie odpowiednio do przepisów kodeksu postępowania administracyjnego.







