Zobowiązanie takie złożyło pięć głównych firm działających na rynku Unii Europejskiej. Dzięki temu na stronie internetowej każdej z tych firm przedstawiana będzie zasadnicza cena, odpowiadająca cenie końcowej, którą konsumenci będą musieli zapłacić. Opłata ta musi obejmować wszystkie dodatkowe koszty, takie jak dopłaty paliwowe, dopłaty lotniskowe, dopłaty dla młodych kierowców lub dopłatę za zwrot samochodu, jeżeli lokalizacja zwrotu różni się od miejsca odbioru.

Zobacz w LEX: Jakie obowiązki w zakresie RODO powinna spełnić wypożyczalnia samochodów? >

Zgodnie z tym zobowiązaniem firmy będą miały też obowiązek jasnego opisania w warunkach najmu, we wszystkich językach narodowych, kluczowych usług. Chodzi o to, by konsumenci nie musieli borykać się z niejasnymi lub wprowadzającymi w błąd informacjami na temat głównych elementów kosztu najmu, takich jak zawarty w cenie limit kilometrów, zasady dotyczące paliwa, warunki anulowania rezerwacji, wymogi dotyczące depozytów itp.

Czytaj: KE wymusiła zmianę praktyk w wypożyczalniach samochodów>>
 


Nowym elementem ma być także jasne podanie w ofercie cen i szczegółów dotyczących opcjonalnych dodatków, w szczególności w odniesieniu do ubezpieczeń dodatkowych, które zmniejszają kwotę należną w przypadku wystąpienia szkody.

Zobacz w LEX: Czy wypożyczalnia samochodów osobowych może przechowywać kserokopie dowodów osobistych oraz prawa jazdy klientów? >

Wypożyczalnie będą miały także obowiązek wyraźnego zaznaczania, co jest uwzględnione w podstawowej cenie wynajmu w przypadku wystąpienia szkody, a za co kierowca mógłby być zmuszony zapłacić dodatkowo. Klient ma również wiedzieć o tym, co obejmuje dodatkowe ubezpieczenie (jeśli je wykupuje), a czego nie.