Dotychczas podczas kontroli drogowej, w celu weryfikacji uprawnień kierowcy, policjant kontaktował się z funkcjonariuszami centrali. Dopiero po ich zwrotnej wiadomości otrzymywał informacje na temat uprawnień kierowcy. Teraz ma się to zmienić. 

Kontrola szybciej i prościej

Nowe rozwiązanie umożliwia weryfikację ważności nadanych uprawień do kierowania pojazdami danego kierowcy, jak i status tych dokumentów bezpośrednio w Centralnej Ewidencji Kierowców. W związku z tym funkcjonariusze Organów Kontroli Ruchu Drogowego, od momentu wdrożenia mają możliwość korzystania z jednej aplikacji podczas wykonywania czynności służbowych.

Ponadto system w ramach wyszukania uprawnień kierowców udostępnia:

  • komunikat o zakazie lub cofnięciu uprawnienia dla kierowcy/motorniczego, jeżeli dla danego uprawnienia orzeczono zakaz lub wydano decyzję o jego cofnięciu,
  • komunikat o utracie ważności dokumentu lub uprawnienia, jeżeli taki termin ważności już upłynął.

 

Gdy trzeba, będą dokumenty do postępowania

Jak informuje Ministerstwo Cyfryzacji, które patronuje tym rozwiązaniom, usługa pozwala również na wygenerowanie pliku pdf, zawierającego wyszukane dane. Może on posłużyć w prowadzonej sprawie, bez konieczności ponownego wyszukiwania danej osoby.

MC podkreśla, że po wejściu w życie właściwych przepisów zawartych w tzw. „pakiecie deregulacyjnym kierowcy” planowane jest również rozszerzenie usługi dla wszystkich obywateli. Będzie dostępna będzie na portalu GOV.pl i umożliwi wyszukanie uprawnień kierowcy po wpisaniu numeru blankietu prawa jazdy.