Każdy e-mail promocyjny będzie musiał zawierać informację, jak i gdzie odwołać zgodę na przesyłanie ofert. (Np. widoczny numer telefonu lub formularz szybkiego kontaktu z reklamodawcą). Dziś wyrażając zgodę na przesył danych jednej firmy, często nieświadomie zezwalamy na reklamy od firm powiązanych z nią.
W tej chwili przepisy nie zobowiązują usługodawców do przedstawiania informacji o tym, komu i jak wysyłać oświadczenie o braku zgody na przesyłanie informacji handlowych. Osoba, która nie chce, by na jej skrzynkę trafiały dodatkowe e-maile, musi więc własnymi siłami odnaleźć właściwy kontakt. Zgodnie z proponowanymi zmianami w informacji handlowej będzie musiała znaleźć się wskazówka, w jaki sposób można skutecznie odmówić zgody na przesyłanie wiadomości.
Projekt założeń nowelizacji ustawy został przyjęty przez rząd 7 czerwca br. Teraz w MSWiA trwają prace nad kształtem propozycji nowego prawa.
Źródło: Dziennik Gazeta Prawna