Zdaniem radcy prawnego Aldony Wnęk - Counsela w kancelarii prawnej Lovells:
Wydanie Rekomendacji przez Związek Banków Polskich jest bez wątpienia krokiem naprzód w zakresie poprawy funkcjonowania rynku bancassurance w Polsce. Godnym pochwały jest fakt, że banki, nie czekając na interwencję ustawodawcy, same uregulowały sporne kwestie powstające w praktyce obrotu jak, na przykład, zwrot kosztu niewykorzystanej składki czy prawo do rezygnacji ubezpieczonego. Z pewnością jednak z ostateczną oceną Rekomendacji należy poczekać, gdyż najwięcej będzie zależało od faktycznego stosowania się do niej przez banki. Niektóre bowiem z obowiązków wskazanych w Rekomendacji mogą okazać się trudne w realizacji jak, na przykład, wprowadzenia zmian w systemach informatycznych, dokumentacji, czy też systemach raportowania lub rozliczeń pomiędzy bankiem i ubezpieczycielem, wynikających z wprowadzenia zwrotu kosztów ochrony, dodatkowych informacji, czy też monitoringu odmów wypłaty świadczeń W celu sprostania postanowieniom Rekomendacji niezbędne wydaje się również doszkalanie przez banki swych pracowników oraz osób zajmujących się pośrednictwem kredytowym, aby byli oni w stanie w należyty sposób udzielać klientom odpowiednich informacji związanych z ubezpieczeniem. Warto wreszcie nadmienić, iż choć formalnie adresatami Rekomendacji są wyłącznie banki, to jednak w celu realizacji jej niektórych postanowień, jak na przykład dostosowanie używanej dokumentacji do wymogów Rekomendacji, niezbędne będzie współdziałanie banków z ubezpieczycielami.