Z treści art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, wynika, że nie uważa się za koszty uzyskania przychodów kosztów reprezentacji, w szczególności poniesionych na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych. Norma ta nie zawiera żadnych wyjątków, tak odnoszących się do miejsca, w którym obowiązki przedstawicielskie są realizowane, jak i do wystawności lub braku wystawności.

To zagadnienie zawiera:

{"dataValues":[10185,3104,401,31,12],"dataValuesNormalized":[15,5,1,1,1],"labels":["Orzeczenia i pisma urz\u0119dowe","Pytania i odpowiedzi","Komentarze i publikacje","Procedury","Akty prawne"],"colors":["#EA8F00","#940C72","#007AC3","#E5202E","#85BC20"],"maxValue":13733,"maxValueNormalized":20}

Czytaj więcej w systemie informacji prawnej LEX

Pojęcie reprezentacji dotyczy kontaktów podatnika w stosunkach z innymi podmiotami i pozostaje w związku z zakresem prowadzonej przez podatnika działalności. Z powyższego wynika, że reprezentacja nie musi odnosić się wyłącznie do okazałości oraz wystawności, lecz do szeroko rozumianego pojęcia reprezentowania firmy w kontaktach z podmiotami trzecimi.

Wydatki, które spółka poniosła na drobny, zwyczajowy przyjęty poczęstunek podawany uczestnikom walnego zgromadzenia akcjonariuszy nie zostały poniesione na użytek kontaktu z podmiotami trzecimi (z zewnątrz), mogą więc zostać uznane za koszt uzyskania przychodów w świetle art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi z 5 sierpnia 2013 r., IPTPB3/423-142/12-11/13-S/IR