Sprawozdanie Rb-27ZZ z wykonania planu dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego ustawami i Rb-50 o dotacjach/wydatkach związanych z wykonywaniem zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego ustawami sporządzane są i składane na podstawie rozporządzenia ministra finansów z 16 stycznia 2014 w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz. U. poz. 119).

Zobacz: Zmieniły się przepisy w zakresie sprawozdawczości budżetowej >>

Jak stanowią zapisy instrukcji do sporządzania sprawozdań, w § 7 w zakresie sprawozdania Rb-27ZZ oraz § 21 w zakresie sprawozdania Rb-50, sprawozdania te przekazywane są przez zarządy jednostek samorządu terytorialnego w arkuszu kalkulacyjnym na elektroniczną skrzynkę podawczą odbiorcy. Natomiast wzory formularzy znajdują się na stronie internetowej Ministerstwa Finansów www.mf.gov.pl, w zakładce: Działalność > Finanse publiczne > Budżet państwa >Sprawozdawczość budżetowa.

Sprawozdanie w formie dokumentu elektronicznego opatruje się bezpiecznym podpisem elektronicznym w rozumieniu ustawy z 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (tekst jedn.: Dz. U. z 2013 r. poz. 262), weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu. W przypadku sprawozdania Rb-27ZZ i Rb-50, które przekazywane są na elektroniczną skrzynkę podawczą mogą być opatrzone podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.

Zgodnie z zapisami § 9 ust 3 rozporządzenia, jednostki otrzymujące sprawozdania są obowiązane sprawdzić je pod względem formalno-rachunkowym. Z zadanego pytania trudno zrozumieć jak rozumieć pojęcie „każdorazowo”. Sprawozdanie jeżeli zostaje przekazane do odbiorcy, to jego obowiązkiem w każdym okresie sprawozdawczym jest dokonanie kontroli sprawozdań pod względem formalno-rachunkowym.

Artykuł pochodzi z programu Vademecum Głównego Księgowego Administracja